اندیشمند مسیحی: نزدیکترین افراد به قلبم اهل بیت(ع) هستند + فیلم
کد خبر: 4208112
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷

اندیشمند مسیحی: نزدیکترین افراد به قلبم اهل بیت(ع) هستند + فیلم

میشل کعدی که آثار ارزشمندی در ستایش اهل بیت(ع) دارد با حضور در برنامه محفل گفت: من به واسطه نهج‌البلاغه باب آشنایی با امام علی را گشودم و سپس درباره سایر اهل بیت خواندم و درباره هریک از ایشان یک کتاب نوشته‌ام و نزدیکترین افراد به قلبم اهل بیت(ع) هستند.

به گزارش ایکنا، میشل کعدی، نویسنده، ادیب و اندیشمند مسیحی اهل لبنان که آثار جاودان و ارزشمندی در ستایش اهل بیت(ع) دارد با حضور در برنامه محفل شبکه سوم سیما درباره شخصیت والای مولی الموحدین و عدالت بی‌نظیر امام علی(ع) گفت.

این نویسنده مسیحی که ۱۲ جلد کتاب درباره سیره ائمه معصومین(ع) تألیف کرده و پایان‌نامه‌ای ۷٠٠٠ صفحه‌ای در مورد شخصیت امام علی(ع) دارد، تصریح کرد: از کودکی وارد کتابخانه شخصی پدرم که ۲۰ هزار جلد کتاب داشت می‌شدم اما سه عنوان کتاب همیشه جلوی او بود قرآن کریم، نهج‌البلاغه و انجیل.

اندیشمند مسیحی: نزدیکترین افراد به قلبم اهل بیت(ع) هستند + فیلم

وی افزود: بعدها وقتی در مقام دکتری از من خواسته شد درباره شخصیت امام علی بنویسم هفت کیلو کاغذ مصرف شد و با اینکه شب‌ها را تا صبح می‌نوشتم و تا به الان هم قلم زده‌ام اما پنجاه درصد آنچه باید از ساحت امام علی بنویسم را ننوشته‌ام و این را با قاطعیت اعلام می‌کنم که امام علی(ع) قبل از آدم و حوا(علیهماالسلام) آفریده شده است.


این ادیب مسیحی در ادامه خطاب به مسلمانان افزود: ای مسلمانان فقط شما مسلمان نیستید ما مسیحیانی که عاشق پیامبر(ع) و امام علی(ع) هستیم نیز چون شما مسلمان هستیم.

اندیشمند مسیحی: نزدیکترین افراد به قلبم اهل بیت(ع) هستند + فیلم

علی بن ابیطالب با من زندگی می‌کند، او در قلب من جای دارد. تمام ائمه اطهار(ع) همراه من هستند و این حرارت ایمانی که در قلبم هست از نور قرآن نشئت گرفته است. من هفت بار کل قرآن را خوانده‌ام و تمام عشق و ارادت من به مسیح از توصیفاتی است که در کتاب قرآن کریم آمده است. به مسلمانان توصیه می‌کنم همچون ارادتمندان مسیحی و بسیاری از علما و بزرگان مسیحی که قرآن را خوانده‌اند حتما این کتاب آسمانی را بخوانند.

وی در ادامه افزود: امام علی معشوق بسیاری از راهبان مسیحی لبنان است، من ۲۸ دیر مسیحی را زیارت کرده‌ام و از هر عالم مسیحی لبنان در این عبادتگاه‌ها که پرسیدم به کدام قدیس و شخصیت دینی تاریخ علاقه دارید همگی گفته‌اند عاشق امام علی(ع) هستند.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) از نزدیکترین افراد به او هستند گفت: من به واسطه نهج‌البلاغه باب آشنایی با امام علی را گشودم و سپس درباره سایر اهل بیت خواندم و درباره هریک از ایشان یک کتاب نوشته‌ام و نزدیکترین افراد به قلبم اهل بیت(ع) هستند.
انتهای پیام
captcha