ندای روز جهانی قدس امسال لبیک جهانی دارد + فیلم
کد خبر: 4208167
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۶
تحلیلگر فلسطینی در پیامی به ایکنا:

ندای روز جهانی قدس امسال لبیک جهانی دارد + فیلم

حمزه البشتاوی تأکید کرد: روز جهانی قدس مناسبتی برای همه ملت‌ها است، چرا که این روز مختص یک کشور خاص و یک جغرافیای مشخص نیست بلکه از آنِ کل جهان است و «روز جهانی قدس» نامیده می‌شود. یعنی ندایی است که در سراسر جهان به آن لبیک گفته می‌شود.

ندای روز جهانی قدس امسال لبیک جهانی دارد + فیلم
حمزه البشتاوی، تحلیلگر فلسطینی با ارسال پیام ویدئویی برای ایکنا ضمن تحلیل آثار و ثمرات روز جهانی قدس در شرایط کنونی که رژیم صهیونیستی نوار غزه را مورد حملات وحشیانه خود قرار داده است، گفت: غزه تنها نیست و به محور مقاومت تکیه کرده است، غزه به ملت‌هایی تکیه کرده‌ است که به عدالت‌محور و کارآمد بودن مسئله فلسطین ایمان دارند؛ لذا در روز جهانی قدس هرچه بیشتر می‌کوشیم تا موضع واقعی و جدی مسئله فلسطین را اعلام کرده و باطل بودن این دولت‌های غربی را که دم از دمکراسی و حقوق بشر می‌زنند اما از آن به دور بوده و در تجاوزات صهیونیست‌ها مشارکت دارند هرچه بیشتر آشکار سازیم.
 
مشروح سخنان حمزه البشتاوی به شرح زیر است: 
ملت فلسطین روز جهانی قدس امسال را در شرایطی برگزار می‌کنند که تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همچنان ادامه دارد.
 
 در روز جهانی قدس شعله‌ای فروزان به پا می‌شود که در مسیر پیروزی حتمی بر این رژیم اشغالگر که از سوی قدرت‌های استکباری حمایت می‌شود، حرکت می‌کند.
 
ما دیدیم که در طول این تجاوزات چگونه ملت‌های جهان به پا خاسته و دولت‌های غربی و برخی دولت‌های عربی را خوار و ذلیل کردند. ما می‌گوییم تمام آزادگان جهان اکنون با روز جهانی قدس فرصتی بدست آورده‌اند برای هرچه بیشتر کردن جنبش‌ها و تظاهرات‌ همبستگی با ملت فلسطین و حمایت از آنها در برابر تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی.
 
روز جهانی قدس فرصتی برای همه آزادگان جهان و آبی گوارا است برای همه کسانی که تشنه آزادی و بدست آوردن عدالت اجتماعی هستند.
 
امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کرد. در این جمعه که روز اجتماع مسلمانان است و همچنین در شب‌های قدر مسلمانان گرد هم می‌آیند و با این اندیشه، قدس برای تمام آزادگان جهان هم مسجد است و هم دانشگاه.
 
اکنون حرکت‌ها و راهپیمایی‌هایی در پنج قاره جهان حتی در اروپا و آمریکا در روز جهانی قدس برپا می‌شود و این امر منحصر به اقلیت‌ مسلمان در غرب نمی‌شود بلکه ملت‌های بسیاری در تمام نقاط جهان وجود دارند که مراسم روز جهانی قدس را برگزار می‌کنند.
 
وجود این روز دلیلی بر ایستادگی این ملت‌ها در کنار قضایای عدالت‌محور است. زمانی که درباره روز جهانی قدس سخن می‌گوییم، [به این مفهوم که] در این روز وجدان‌ها برای مقابله با اشغالگری صهیونیست‌ها شعله‌ور می‌شود.
 
هنگامی که ملت فلسطین روز جهانی قدس را گرامی می‌دارند، در حقیقت مقاومت بیشتر، صبر بیشتر و پایداری بیشتر خود را گرامی می‌دارند چرا که مقاومت، صبر و استقامت ملت فلسطین به پیروزی حتمی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی در نوار غزه بشارت می‌دهند.
 
همیشه ملت فلسطین به تمام ملت‌های جهان از جمله ملت‌های عربی و اسلامی و تمام آزادگان جهان چشم می‌دوزند که به خیابان‌ها آمده و فریاد آزادی فلسطین برمی‌آورند و شعارهایی در حمایت از فلسطین و قدس اشغالی سر می‌دهند.
 
 روز جهانی قدس مناسبتی برای همه ملت‌ها است، چرا که این روز مختص یک کشور خاص و یک جغرافیای مشخص نیست بلکه از آنِ کل جهان است و «روز جهانی قدس» نامیده می‌شود. یعنی ندایی است که در سراسر جهان به آن لبیک گفته می‌شود و با وجود تمام اقدامات رژیم صهیونیستی بسیار گسترده است.
 
به عنوان مثال، اقدامات رژیم صهیونیستی در داخل بیت‌المقدس، شامل محدودیت‌ها، اختناق، ایجاد موانع برای مسلمانان، جلوگیری از عبور و مرور فلسطینیان، بازداشت‌ها و حملات گسترده به آنها و همچنین محاصره قدس است.
 
تمام این اقدامات ملت فلسطین را از برگزاری روز جهانی قدس در داخل بیت‌المقدس باز‌ نمی‌دارد با وجود اینکه با اشغالگران مواجه می‌شوند. در گوشه و کنار فلسطین و تمام نقاط جهان نیز اینگونه است و هرساله راهپیمایی‌هایی را مشاهده می‌کنیم که شرکت‌کنندگان هرسال بیشتر از سال گذشته حضور داشته و این مناسبت را زنده نگه می‌دارند. این، تأکیدی است بر اینکه ترازوی ملت‌های جهان به سود مسئله فلسطین است.
 
اینها شاخصه‌ها و ثمرات روز جهانی قدس است و تأکید می‌کند که ترازوی ملت‌های جهان به سود مقاومت است و همچنین موازنه قوا بر اساس رشد و توسعه توانمندی‌های مقاومت است که این نیز به نفع مسئله فلسطین است.
 
ما در تجاوزات کنونی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه یک پایداری و استقامت حماسی و افسانه‌ای را از سوی ملت فلسطین مشاهده کردیم با وجود اینکه زمانی بسیار طولانی در مقابل تجاورات این رژیم قرار داشتیم که طولانی‌ترین، وحشیانه‌ترین و خشونت‌بارترین حملات در طی دوران تجاوزات این غده سرطانی در فلسطین بوده است، اما ملت فلسطین و غزه شکست نخواهند خورد بلکه بر پیروزی بر اشغالگران پافشاری می‌کنند.
 
این در حالی است که در گذشته شاهد بودیم تمام کشورهای عربی دارای 3 ارتش عربی بودند که در طی 6 روز شکست خوردند. اما اکنون مقاومت از سوی جبهه‌های پشتیبانی حمایت می‌شود و این جبهه‌ها که از حکمت، شجاعت و در وهله اول، ایمان برخوردارند، ملت فلسطین را حمایت و پشتیبانی می‌کنند.
 
ما اکنون از محور مقاومتی سخن می‌گوییم که از جبهه‌های پشتیبانی با ایمان، حکیم و شجاع تشکیل شده است و از پایداری و ایستادگی ملت فلسطین حمایت می‌کنند. اما در عین حال سخن از مذاکرات در زمینه آتش‌بس و تبادل اسرا در میان است.
 
غزه تنها نیست و به محور مقاومت تکیه کرده است، غزه به ملت‌هایی تکیه کرده‌ است که به عدالت‌محور و کارآمد بودن مسئله فلسطین ایمان دارند؛ لذا در روز جهانی قدس هرچه بیشتر می‌کوشیم تا موضع واقعی و جدی مسئله فلسطین را اعلام کرده و باطل بودن این دولت‌های غربی را که دم از دمکراسی و حقوق بشر می‌زنند اما از آن به دور بوده و در تجاوزات صهیونیست‌ها مشارکت دارند هرچه بیشتر آشکار سازیم.
 
جنگ علیه نوار غزه تنها یک جنگ صهیونیستی نیست بلکه این جنگ از سوی استکبار و هژمونی حامی این رژیم است، همان که این رژیم را برای منافع خود به وجود آورده است؛ اما مقاومت توانست این رژیم را از حامی منافع استکبار به رژیمی تبدیل کند که به حمایت از جانب قدرت‌‌های استکباری نیازمند است و دیدیم که چگونه این قدرت‌ها با ایجاد پل‌های هوایی و کمک‌های تسلیحاتی و حتی اعزام نیروهای دست‌نشانده به این رژیم کمک کردند. چرا که طبق گفته سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، این رژیم سست‌تر از خانه عنکبوت است.
 
مقاومت فلسطین و ملت مقاوم فلسطین صحت و درستی این سخن را با پایداری و مقاومت خود ثابت کرده‌اند. علاوه بر اینکه همه جبهه‌های پشتیبانی اکنون همه را فرا می‌خوانند تا علیه رژیم صهیونیستی فریاد برآوردند؛ رژیمی که تلاش می‌کند خود را از باتلاقی که در آن گیر افتاده است، با کمترین خسارت بیرون بکشد. این جبهه‌ها تلاش می‌کنند یک پیروزی ساختگی با طعم شکست به رژیم صهیونیستی هدیه دهند و بر این شکست تأکید دارند. آنها به نیروهای مقاومت فلسطین آنچه پیروزی می‌نامند را عرضه می‌کنند بدون اینکه بر جبهه داخلی صهیونیست‌ها تأثیر بگذارد.
 
مقاومت ثابت و دارای موضع واحد است. مقاومت در وهله نخست ایستادن در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها، بازگشت تمام آوارگان، آزادی اسرا بر اساس شروط مقاومت، بازسازی غزه و رفع محاصره است.
 
 در روز جهانی قدس، محور مقاومت و مردم فلسطین به تمام راهپیمایی‌ها در سراسر جهان نیاز دارند تا به همه دولت‌هایی که سکوت کرده و با این رژیم همدست شده‌اند تأکید کنند که این تجاوزات از بستر تاریخ و مواضع طبیعی و واقعی بیرون است، زیرا موضع حقیقی از جهت تاریخی زمانی بود که امام خمینی(ره) روز جهانی قدس را اعلام کرد و انقلاب مبارک اسلامی ایران مسیر تاریخ را به سود مسئله فلسطین تغییر داد و هرکس که در هر نقطه از جهان در مراسم روز جهانی قدس شرکت می‌کند، در تحقق این دستاورد بزرگ شریک است.
 
انتهای پیام
captcha