حمله نظامیان صهیونیست با گاز اشک‌آور به نمازگزاران در مسجد الاقصی + فیلم
کد خبر: 4208895
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷

حمله نظامیان صهیونیست با گاز اشک‌آور به نمازگزاران در مسجد الاقصی + فیلم

اداره اوقاف اسلامی قدس شنبه شب از شرکت 200 هزار نمازگزار فلسطینی در نماز عشاء و تراویح مسجد الاقصی با وجود تشدید محدودیت‌های رژیم صهیونیستی خبر داد و در عین حال نظامیان صهیونیست بامداد امروز با گاز اشک‌آور به نمازگزاران در مسجد الاقصی یورش بردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که شنبه شب با وجود اقدامات شدید امنیتی صهیونیست‌ها علیه نمازگزاران، 200 هزار نمازگزار برای اقامه نماز عشاء و تراویح در مسجد الاقصی حضور یافتند. دیروز جمعه، 17 فروردین نیز حدود 125 هزار نمازگزار در آخرین نماز جمعه ماه رمضان مسجد الاقصی شرکت کردند.

دیشب نیز هزاران فلسطینی از شهر قدس و کرانه باختری در مسجد الاقصی حضور یافته و با وجود تشدید تدابیر امنیتی صهیونیست‌ها، احیای شب قدر را برگزار کردند.

نیروهای اشغالگر با نصب موانع و مستقر کردن نظامیان بیشتری در اطراف شهر قدیمی قدس و داخل کوچه‌های منتهی به مسجد الاقصی، از ورود فلسطینیان به این مسجد جلوگیری کرد. 

منابع آگاه در اوقاف اسلامی قدس اعلام کردند که تعداد نمازگزارانی که توانستند از ابتدای ماه رمضان در نمازهای جمعه و تراویح مسجد الاقصی شرکت کنند، به دلیل محدودیت‌های شدید صهیونیست‌ها کمتر از نیمی از نمازگزاران ماه رمضان در سال‌های گذشته بوده است.

بر اساس این گزارش، نمازگزاران زیر 55 سال از منطقه خط سبز و کرانه باختری اجازه ورود به مسجد الاقصی را داشتند و مقامات صهیونیست به آنها اجازه داد که تا ساعت 10 صبح روز شنبه در این مسجد حضور داشته باشند.

از سوی دیگر، نیروهای اشغالگر شماری از جوانان فلسطینی که تلاش می‌کردند پس از اقامه نماز وارد مسجد الاقصی شوند را در جلوی باب السلسله مسجد الاقصی دستگیر کردند. اشغالگران همچنین در مقابل باب الاسباط مسجد الاقصی 3 جوان فلسطینی را که سعی داشتند وارد مسجد شده و نماز خود را اقامه کنند، بازداشت کردند.

دیروز جمعه 17 فروردین، هزاران فلسطینی از صبح جمعه برای اقامه نماز جمعه آخر ماه مبارک رمضان و احیای شب قدر وارد مسجد الاقصی شدند.

نظامیان اشغالگر صهیونیست نمازگزاران فلسطینی را نیز پس از اقامه نماز صبح امروز، 18 فروردین در محوطه مسجد الاقصی با شلیک گسترده گاز اشک‌آور مورد حمله قرار دادند. در ادامه ویدئویی از این هجوم را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha