ایمانی‌پور: سیاستگزاری در عرصه دیپلماسی فرهنگی ناظر به میدان و واقع‌بینانه خواهد بود
کد خبر: 4210848
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵
در نشست اساتید و اندیشه‌ورزان میزهای سیاست پژوهی مطرح شد؛

ایمانی‌پور: سیاستگزاری در عرصه دیپلماسی فرهنگی ناظر به میدان و واقع‌بینانه خواهد بود

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی تأکید کرد که یکی از چالش‌ها در عرصه دیپلماسی فرهنگی، به اشراف محیطی سیاستگزار بوده است که پس از این تلاش می‌کنیم که امر سیاستگزاری فرهنگی بین‌المللی، ناظر به میدان و واقع بینانه باشد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در نشست صمیمی اساتید و اندیشه‌ورزان میزهای سیاست پژوهی، با اشاره به عملیات وعده صادق، ابراز کرد: اتفاقی که به واسطه این حرکت جمهوری اسلامی ایران انجام داده شده، اتفاق مبارکی است. گزارش‌های مفصلی از کشورهای مختلف از جمله کشورهای اسلامی رسیده است که نشان می‌دهد همگی این اتفاق را ستایش می‌کنند.

 رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: از آنجا که این عملیات، رویکردی دفاعی و برای برقراری صلح پایدار بوده است، امیدواریم که شرایط بازدارندگی بلندمدت را ایجاد کند. از این رو، سپاسگزار مقام معظم رهبری هستیم که شرایط برقراری چنین اتفاق مبارکی را رقم زدند.

 وی افزود: جبهه استکبار غرب، در این عملیات برای مقابله با توان نظامی جمهوری اسلامی با تمام توان خود به میدان آمد اما نتیجه کار، ابهت پوشالی آنان را به هم ریخته و تهدیدی که دائما بیان می کرد همه گزینه ها روی میز است، رنگ باخته است.

 رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور با بیان اینکه عملیات وعده صادق، سبب ایجاد انسجام داخلی و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی ایران در خارج از کشور شد، ادامه داد: اکنون موازنه معارضان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران به هم ریخته است و دستاوردهای بسیاری نصیب کشورمان شده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به سند تحول سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بیان کرد: غرض مؤسس از تأسیس این سازمان ایجاد قرارگاه فرهنگی در عرصه بین‌الملل بوده است و ما عزم مان را جزم کرده‌ایم که منویه مقام معظم رهبری برای قرارگاهی شدن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را عملی کنیم.

 وی با بیان اینکه در عرصه سیاستگزاری دیپلماسی فرهنگی، اشراف محیطی سیاستگزار، یکی از چالش‌ها به حساب می‌آید، ابراز کرد: عموم سندهای ارائه شده و برنامه‌ریزی‌ها در زمینه دیپلماسی فرهنگی، یک اشکال عمده داشته است؛ معمولا اشراف برنامه ریز کمتر از آن کسی بوده که در میدان حضور داشته است.

 رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از اندیشه‌ورزان فعال در میزهای سیاست پژوهی، خواست تا خروجی برنامه‌های ارائه شده در عرصه فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی، ناظر به میدان و واقع بینانه باشد و گفت: این موضوع در حوزه دیپلماسی فرهنگی، در دستور کار قرار دارد و پس از این، جدی تر مورد توجه قرار خواهد کرد. واقعیت این است که چیزی که از صف شروع شود و به ستاد نگاه نداشته باشد امری ابتر خواهد بود.

 بنابر اعلام این خبر، در نشست صمیمی اساتید و اندیشه‌ورزان میزهای سیاست پژوهی با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، 11 میز سیاست پژوهی حضور داشتند که عبارتند بودند از: میز چین، میز قفقاز، میز دیپلماسی عمومی، میز روسیه، میز آفریقای جنوبی، میز ترکیه، میز خانواده، میز خلیج فارس، میز ایرانیان خارج از کشور، میز ادبیات فارسی، میز فلسطین. خانه اندیشه‌ورزان ایران نیز در این نشست حضور داشت.

انتهای پیام
captcha