به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محسن گلایلی مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات استانداری خراسانرضوی، در مراسم بزرگداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی که امروز، ۲۸ اردیبهشتماه در استانداری خراسانرضوی برگزار شد، اظهار کرد: پرسشی که هر روز از خودم میپرسم، این است که آیا توانستهایم مطالبات مردم و تلاشهای مجموعه دولت را به درستی منتقل کنیم؟ آیا ارتباط ما با جامعه معنادار، مؤثر و مستمر بوده است؟ واقعیت این است که پس از دورهای از عدم تعادل ارتباطی، امروز نیازمند بازنگری جدی در ساختارها و فرآیندهای روابط عمومی هستیم. ساختارهای فعلی به اندازه کافی برای تحقق مأموریتهای ارتباطی آمادگی ندارند و ادبیات بهروز این حوزه در همه سطوح جاری نشده است.
وی با اشاره به ظرفیتهای مدیریتی در استان، ادامه داد: استاندار خراسانرضوی با برخورداری از تجربیات گسترده در حوزه ارتباطات، فضای مناسبی برای توسعه ارتباطی استان فراهم کردهاند. در سطح ملی نیز رئیسجمهور با تکیه بر مدل ارتباطی خاص خود، نشان دادهاند که تعامل مؤثر با افکار عمومی تا چه اندازه حائز اهمیت است. نخستین گام ما، بازتعریف مأموریت روابط عمومیها بوده است. روابط عمومی تنها خبر نیست، بلکه فرایندی برای گفتوگو با جامعه است. در همین راستا، شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان با هدف همافزایی و انتقال مأموریتهای معنادار به زیرمجموعهها احیا شده است.
گلایلی با بیان اینکه 10رویکرد مشخص برای اصلاح وضعیت تدوین شده است، گفت: تلاش ما این است که روابط عمومی استانداری نه بهعنوان ستاد خبری استاندار، بلکه بهعنوان نهادی تحلیلگر و سیاستگذار در حوزه افکار عمومی ایفای نقش کند.
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات استانداری خراسان رضوی با اشاره به تدوین زیستبوم ارتباطی در استان، بیان کرد: اگر این اکوسیستم ارتباطی بهدرستی شکل گیرد، تمام ظرفیتهای دستگاهها، فرمانداریها و بخشداریها در یک شبکه ارتباطی منسجم قرار خواهند گرفت. در این ساختار، خبر فقط یک خروجی است؛ اصل ماجرا، مشارکت در فرآیند تصمیمسازی و هدایت افکار عمومی است. خراسان رضوی همواره یکی از قطبهای اصلی رسانهای کشور بوده و بسیاری از رسانههای ملی ریشه در تخصص و فعالیت روزنامهنگاران این خطه دارند.
در ادامه، محسن سمیع، رئیس دبیرخانه رسانههای ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اظهار کرد: در گذشته و امروز، بارها از واژه «قطب رسانهای شرق کشور» برای خراسان رضوی استفاده شده است. این یک تعبیر احساسی یا اغراقآمیز نیست؛ بلکه نگاهی به تاریخ رسانه در ایران نشان میدهد که خراسانیها جزو پیشگامان تأسیس و مدیریت رسانههای کشور بودهاند.
وی با اشاره به سابقه مطبوعات در مشهد، تصریح کرد: استان ما دارای پیشینهای طولانی در عرصه رسانه است. بسیاری از اپلیکیشنها، پایگاههای خبری پرمخاطب و رسانههای اثرگذار امروز کشور، خاستگاهشان مشهد بوده و از دل نیروهای متخصص رسانهای استان جوشیدهاند. همچنین مشهد به واسطه موقعیت خاص خود در حوزه زیارت، فرهنگ و گردشگری، سالانه میزبان میلیونها زائر و گردشگر داخلی و خارجی است و این مسئله، نقش رسانههای محلی و استانی را دوچندان میکند.
رئیس دبیرخانه رسانههای ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پایان گفت: تاریخ رسانه در خراسان رضوی نشان داده که این استان نهتنها آمادگی کامل برای ایفای نقش مؤثر در سطح ملی را دارد، بلکه با توجه به تخصص، تجربه و انگیزه موجود در میان فعالان رسانهای، شایسته توجه و حمایت ویژهتری در طراحی و اجرای سیاستهای رسانهای کشور است.
انتهای پیام