برپایی 180 ایستگاه خدمات درمانی ویژه زائران پیاده حرم رضوی
کد خبر: 1348621
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
رضایی خبر داد:

برپایی 180 ایستگاه خدمات درمانی ویژه زائران پیاده حرم رضوی

گروه اجتماعی: مسئول روابط عمومی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حرم رضوی گفت: امسال 180 ایستگاه خدماتی و درمانی برای زائران پیاده در مسیر این زائران به مشهد مقدس تدارک دیده شده است.

حسین رضایی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حرم رضوی به صورت مردمی انجام می‌شود، عنوان کرد: امسال در دوازدهمین سال تأسیس و با کمک خیران، 180 ایستگاه در مسیر راه زائران تا حرم رضوی برپا شده است.

مسئول روابط عمومی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حرم رضوی با اشاره به اینکه در سال اول با 18 ایستگاه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: امسال با کمک خیران، آموزش پرورش و شهرداری 90 مکان اسکان برای 40 هزار زائر پیاده در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هزینه هر محل اسکان 30 میلیون تومان است، تصریح کرد: زائران به مدت سه روز در این محل اسکان یافته و به صورت رایگان از خدماتی شامل خوراک و درمان که توسط خیران تأمین شده است، استفاده می‌کنند.

مسئول روابط عمومی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حرم رضوی افزود: امسال 7 هزار خدمتگزار در محل اسکان در بخش های پذیرایی، ترابری، خدمات درمانی و تغذیه زائران خدمت رسانی می کنند.

وی با بیان این که امسال 300 پزشک، پرستار و کادر درمانی در قالب گروه‌های درمانی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: این گروه‌ها در این ایستگاه‌های اسکان خدمات درمانی و دارو ارائه می‌دهند و حتی اگر زائری در مسیر راه به خدمات درمانی بیشتر مانند عمل جراحی نیاز داشته باشد به مراکز درمانی سطح شهر ارجاع داده شده و به صورت رایگان درمان خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: امسال برای تأمین سلامت غذای زائران در محل‌های اسکانی که  آشپزخانه نیز قرار دارد، کارشناس تغذیه و بهداشت حضور دارند تا میزان انرژی لازم برای سفر و سلامت تغذیه آن‌ها تأمین شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم نذورات خود را به این ایستگاه‌ها می‌آورند، تصریح کرد: مردم می توانند نذورات خود را به دفتر این جمعیت واقع در خیابان امام رضا(ع) میدان بسیج تحویل دهند و یا با شماره 05118544745 تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه مدارس از روز سه شنبه بعداز ظهر تا جمعه برای اسکان زائران در اختیار این جمعیت قرار داده شده است، عنوان کرد: در حال حاضر موکت، پتو و محل اسکان داخل شهر برای زائران پیاده مورد نیاز است.

captcha