برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر فجرمشهد
کد خبر: 1362381
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱
امروز صورت می گیرد؛

برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر فجرمشهد

گروه هنر: اختتا میه نخستین جشنواره تئاتر فجر مشهد، امروز، 3 بهمن‌ماه با معرفی برترین نمایش از دید مخاطبان در مشهد برگزار می‌شود.


صدرا یوسفی، سرپرست اداره هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دبیر جشنواره  تئاتر فجر مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار نمایش‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به طور همزمان با تهران طی شش روز در مشهد اجرا شد که در این مدت هفت اثر نمایشی در مجموعه تئاتر شهر و سالن شهید هاشمی نژاد این شهر به نمایش درآمد.



وی ادامه داد: از این تعداد سه نمایش از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تهران و چهار اثر مربوط به استان خراسان رضوی بود.



یوسفی تصریح کرد: در نخستین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش بی استخوان به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی به عنوان کاری مشترک از کشورهای ایران، هندوستان و مجارستان عصر شنبه به مدت ۶۵ دقیقه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر مشهد به روی صحنه رفت.



رییس اداره هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: روز یکشنبه، ۲۹ دی‌ماه نیز نمایش دو، یک به نفع بارسلونا و نمایش بی استخوان و در روز دوشنبه نیز نمایش‌های دو یک به نفع بارسلونا و نمایش رضا در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهراجرا شد.



یوسفی افزود: نمایش‌های گزارش یک تصادف و رابینسون کروزوئه به کارگردانی محمد حسن‌زاده و علیرضا کوشک جلالی در روز سه‌شنبه، اول بهمن‌ماه در مجموعه تئاتر شهر مشهد به اجرا درآمد که نمایش رابینسون کروزوئه استقبال زیاد مخاطبان را دربرداشت.



دبیر جشنواره تئاتر فجر مشهد بیان کرد: پنجشنبه، سوم بهمن‌ماه نیز نمایش خیابانی کاشت، داشت، برداشت به کارگردانی محمد بهاگیر در مجتمع فرهنگی ـ هنری شهید هاشمی‌نژاد به اجرا در می‌آید و در همین روز مجموعه تئاتر شهر میزبان نمایش دست‌های سرخ خواهرم افراخته و نیز نمایش رابینسون کروزئه خواهد بود. 



وی خاطر نشان کرد: مراسم پایانی و تجلیل از آثار برتر نخستین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مشهد امروز ساعت 17:30 با انتخاب برترین نمایش از دید مخاطبان در تئاتر شهر مشهد به کار خود خاتمه می‌دهد.



یادآور می‌شود، به دلیل استقبال زیاد مردم از نمایش رابینسون کروزئه، اجرای این نمایش یک روز دیگر نیز ادامه خواهد داشت که این نمایش فردا، جمعه ساعت 17:30 در سالن تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

captcha