مؤسس مدارس علمیه عصمتیه کشور دار فانی را وداع گفت
کد خبر: 1375406
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۷

مؤسس مدارس علمیه عصمتیه کشور دار فانی را وداع گفت

گروه اجتماعی: شهربانو صفری، مؤسس مدارس علمیه عصمتیه خواهران کشور صبح امروز، 26 بهمن‌ماه دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حاجیه خانم شهربانو صفری، مؤسس مدارس علمیه عصمتیه خواهران کشور پس از یک ماه تحمل بیماری و بستری در بیمارستان قائم(عج) مشهد، صبح امروز، 26 بهمن‌ماه به دیار حق شتافت.

شهربانو صفری، مؤسس مدارس علمیه عصمتیه خواهران کشور، در سال ۱۳۰۸هجری شمسی در گیلان چشم به جهان گشود و پس از اخذ مدرک دیپلم در تهران، در محضر اساتیدی چون آیات عظام وحیدخراسانی، فلسفی، میلانی، قمی و... به تعلیم علوم دینی و اسلامی پرداخت تا به درجه اجتهاد رسید.

بنا بر این گزارش، شهربانو صفری که از سال 1340 به مشهد عزیمت کرده و به تبلیغ، تعلیم، تدریس و تربیت شاگردان مشغول بوده است، به عنوان نخستین فعال قرآنی سطح کشور نیز شناخته می‌شود.

این عالمه، موقوفات عام‌المنفعه زیادی از خود در مشهد و سایر شهرها به جای گذاشته است که می‌توان به مدارس علمیه خواهران، پرورشگاه راه حق رضویه و ... اشاره کرد.

ایشان که از مبارزان انقلاب اسلامی بر ضد رژیم شاهنشاهی بوده است، تاکنون 36 شعبه از مدارس علمیه عصمتیه را در شهرهایی از جمله تهران، مشهد، نیشابور، اهواز، ساری، بابلسر، یزد، بوشهر، سمنان و ... و در کشور بحرین جهت کسب علوم دینی و اسلامی راه‌اندازی کرده است.

بر اساس این گزارش، از این استاد حوزه علمیه تالیفات بسیاری به جا مانده که می‌توان از کتب ارمغان جاویدان، صمدیه آسان، نوید سعادت، 40 حدیث و ... نام برد.

شهربانو صفری، پس از تحمل یک ماه بیماری و بستری در بیمارستان قائم(عج) مشهد به دلیل کهولت سن و سکته مغزی، صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

تجمع و وداع طلاب و علاقه‌مندان به علوم دینی با این بانوی عالمه از مدرسه عصمتیه واقع در میدان گنبدسبز مشهد، فردا صبح، 27 بهمن‌ماه ساعت 8:30 صورت می‌گیرد و سپس پیکر ایشان از مهدیه به سمت حرم مطهر رضوی با حضور علما، طلاب، شاگردان و عموم مردم تشییع می‌شود.

یادآور می‌شود، پرورش شاگردانی چون بانو طاهایی و تألیف چندین کتاب ارزشمند، از جمله تلاش‌های این بانوی بزرگ بوده است.

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه خراسان رضوی از دست دادن این بانوی عالمه را به عموم مردم به ویژه علماء، طلاب حوزه علمیه و شاگردان ایشان تسلیت می‌گوید.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
نسترن شورشی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۷ - ۱۴:۳۵
0
0
روحش شاد تسلیت عرض میکنم به تمام شاگردان و نزدیکانش و دوستانش
captcha