جشن میلاد سوم شعبان در حسینیه ثارالله بوشهر برگزار شد
کد خبر: 1413588
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
به مناسبت روز پاسدار؛

جشن میلاد سوم شعبان در حسینیه ثارالله بوشهر برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم جشن میلاد سوم شعبان و روز پاسدار به همت سازمان بسیج هنرمندان سپاه امام صادق(ع) در حسینیه عاشقان ثارالله شهر بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آئین موالید آسمانی ماه شعبان، جشن میلاد امام حسین(ع)، بزرگ‌پاسدار دین، حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)، بزرگترین جانباز و امام سجاد(ع)، سرافرازترین آزاده با حضور مسئولان استانی و مردم ولایت‌مدار و متدین بوشهر، با قرائت آیات قرآن کریم توسط ابوذر خوشبخت، قاری ممتاز کشوری و سپس، نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در حسینیه عاشقان ثارالله شهر بوشهر آغاز شد.

امام حسین(ع) پاسدار واقعی دین خدا بود

سرهنگ نصرالله غزنوی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام صادق‌(ع) استان بوشهر در ادامه مراسم جشن، گفت: نکات ظریفی در نام‌گذاری سوم شعبان به نام روز پاسدار وجود دارد زیرا با وجود اینکه دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از سوی امام خمینی(ره) است، اما سالروز مبارک ولادت سید و سالار شهیدان به نام روز پاسدار نام‌گذاری شده و این موضوع به‌دلیل وجود شباهت‌های زیاد بین امام حسین(ع) پاسدار واقعی دین خدا و یک پاسدار انقلاب اسلامی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: امام حسین(ع) خداباور و بنده مخلص خدا بود و یک پاسدار نیز باید این چنین بوده و مانند امام خود اعتقاد به اسلام عزیز و مبانی آن داشته باشد و حضرت دوستدار و عاشق پیامبر(ص) باشد و ما باید این‌گونه باشیم.

وی ادامه داد: امام دوستدار مردم بود و بلای آنان را به جان خرید و سید و سالار شهیدان تا آخرین لحظه بر اصول و اعتقادات خود پا برجا ماند و یک پاسدار هم به تبعیت از مقتدای خود باید زندگی را در جهاد ببیند.

اسکتبارستیزی از بارزترین وجوه امام حسین(ع) است

غزنوی با بیان اینکه امام ناصر دین خدا بود، گفت: سید و سالار شهیدان دنیاگرا و دنیاپرست نبود و اسکتبارستیزی از بارزترین وجوه امام حسین(ع) است که این نکته از مهمترین شاخصه‌های پاسداری  است.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌دوست بودن از دیگر ویژگی‌های امام حسین(ع) است، افزود: با تمام این شباهت‌های میان اباعبدالله‌الحسین(ع) و پاسدار یک تفاوت بزرگ نیز وجود دارد و آن معصوم بودن امام(ع) است و امام مصون از خطا و گناه است و ما پاسداران باید هوشیار باشیم اگر خدای ناکرده خطایی از ما سر زد باید سریع توبه کنیم و این ماه شعبان، بهترین ماه برای بندگی خدا، استغفار و کسب ثواب است.

مولودی‌خوانی غلامرضا الوندی، برگزاری مسابقه حجاب و عفاف و مسابقه جستاری در آیات قرآن کریم، اجرای نمایش طنز با موضوع «تأثیر فرهنگ غرب در خانواده» با هنرمندی نوذر رادمنش، اجرای سرود پاسداران خمینی، پخش نماهنگ «من یک پاسدارم» و اجرای سرود « من و دریا – انتظار» از دیگر بخش‌های مراسم بزرگداشت روز پاسدار بود که توسط سازمان بسج هنرمندان استان بوشهر با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی و مرکز فرهنگی خانواده سپاه امام صادق(ع) برگزار شد.

یادآور می‌شود، در آئین موالید آسمانی ماه شعبان که با حضور سردار فتح‌الله جمیری، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، حجت‌الاسلام حسین رزمجو، مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر، امرالله شیخیانی، دبیرکل حزب مردم جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر، علیرضا یزاف، عضو رسمی شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، حسین کارگر، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر، عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از جمعی از خانواده‌های پاسداران پیشکسوت و نمونه تجلیل شد.

captcha