صندوق قرض‌الحسنه پست‌بانک‌ ایران افتتاح شد
کد خبر: 1415967
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

صندوق قرض‌الحسنه پست‌بانک‌ ایران افتتاح شد

گروه اقتصاد: صندوق قرض‌الحسنه پست‌بانک‌ ایران توسط محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از  پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، واعظی در مراسم افتتاح این صندوق گفت: این صندوق براساس مجوز شماره 315161 مورخ 92/10/26 اداره مجوزهای بانکی مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ‌ایران با هدف الهام از تعالیم عالیه اسلام و به منظور جذب سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به هموطنان به ویژه روستائیان تأسیس شده است.

وی افزود: افتتاح حساب‌ قرض‌الحسنه پس انداز، افتتاح حساب قرض‌الحسنه ویژه، اعطای وام قرض‌الحسنه برای رفع نیازهای ضروری هموطنان شامل؛ هزینه‌های ازدواج، تهیه جهیزیه، درمان بیماری، تعمیرات مسکن، کمک هزینه تحصیلی و سایر نیازهای آنان، اشتغال‌زایی، کمک به امر افزایش تولیدات کشاورزی، دامی و صنعتی، ‌تکمیل ساختمان‌های ارزان‌قیمت و همچنین دریافت کمک و هدایای نقدی و غیرنقدی از دولت، اشخاص حقیقی و یا حقوقی از عمده فعالیت‌های صندوق قرض الحسنه پست بانک ایران می‌باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با افتتاح این صندوق عملاً دامنه خدمتگذاری و فعالیت‌های پست بانک ایران در سطح کشور بویژه مناطق روستایی و محروم بیش از پیش توسعه می‌یابد.

همچنین رسول زندی مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه پست بانک ایران ضمن ارائه گزارشی از روند تأسیس و ایجاد آن گفت: تمامی خدمات این صندوق بصورت الکترونیکی و در داخل شعب و دفاتر پست بانک ایران انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: خدمات صندوق اینترنتی، پیامک، صندوق همراه، سامانه صندوق تلفنی، دریافت اقساط وام بصورت الکترونیکی، ارائه خدمات مربوط به قرض‌الحسنه ویژه، حمایت و همکاری با صندوق‌های قرض‌الحسنه محلی، خانوادگی و دیگر صندوق‌های مرتبط و اعطای جایزه به حساب‌های قرض‌الحسنه بر اساس قرعه کشی از دیگر فعالیت‌های این صندوق می باشد.

زندی عنوان کرد: هدف اساسی این صندوق جذب و هدایت سرمایه‌های خرد و اندک روستائیان به منظور حمایت از اقتصاد روستائی، اشتغالزایی، رونق و آبادانی روستاها و مناطق محروم است.

وی تصریح کرد: نرم افزار جامع بانکی این صندوق توسط کارشناسان داخلی امور فناوری اطلاعات پست‌بانک‌ایران‌ طراحی و عملیاتی شده است

captcha