سنجش کیفیت؛ شاخصه اصلی برای حضور مؤسسات و نهادها در نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 1430985
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۷
سرابی عنوان کرد:

سنجش کیفیت؛ شاخصه اصلی برای حضور مؤسسات و نهادها در نمایشگاه قرآن مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه سازمان‌ها و نهادهایی که در نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد حضور یافته‌اند بر اساس کیفیت انتخاب شده‌اند زیرا پذیرش بر اساس کیفیت بوده است.

سید‌سعید سرابی، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در بازدید از غرفه خبرگزاری ایکنا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به بخش عترت نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد گفت: بخش عترت امسال بخش ویژه نیست اما یک پردازش خوب در این بخش صورت گرفته و آن هم حضور ستاد عتبات عالیات است، این ستاد با دکور بسیار زیبای خود می‌تواند زمینه معرفتی و اهل بیتی را به روح معنوی نمایشگاه اضافه کند.

وی با بیان اینکه شعار امسال ما توسعه کیفی نمایشگاه قرآن است، ادامه داد: قبل از برگزاری نمایشگاه نیز اعلام کردیم لازم نیست در هیچ بخشی افزایش کمی صورت بگیرد نه در بحث زیربنا و نه در مقدار غرفه، به همین جهت 25 درصد ثبت نام‌کنندگان در نمایشگاه مورد پذیرش قرار نگرفتند.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: سازمان‌ها و نهادهایی که در نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد حضور یافته‌اند بر اساس کیفیت انتخاب شده‌اند زیرا پذیرش بر اساس کیفیت بوده است.

سرابی با بیان اینکه شعار نمایشگاه ساری و جاری بر بخش‌های مختلف است، اظهار کرد: نمی‌توان از شعار نمایشگاه بلافاصله خروجی گرفت زیرا این خروجی قرار است به‌عنوان یک محتوا بر مجموعه فعالیت‌های قرآنی اثر بگذارد.

وی بیان کرد: دستاوردهای شعار سال گذشته نمایشگاه، به‌صورت یک کار مجلد مکتوب در حوزه سبک زندگی تدوین شده است که در نمایشگاه امسال رونمایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درخصوص بودجه نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد نیز گفت: تاکنون بودجه امسال نمایشگاه پرداخت نشده اما اعتبار آن تأیید شده و وزارت ارشاد آن را متقبل می‌شود.

سرابی ابراز کرد: 100 میلیون تومان از طرف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین اعتبار شده و بقیه هزینه‌ های نمایشگاه با پیگیری استاندار خراسان رضوی توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: مجموع هزینه‌های صرف شده برای نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد 580 میلیون تومان بوده است.

captcha