دعای عرفه یک دوره کامل توحید است
کد خبر: 1456652
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
حجت‌الاسلام ناهیدی:

دعای عرفه یک دوره کامل توحید است

گروه اجتماعی: خطیب جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه دعای عرفه یک دوره کامل توحید است، گفت: دعای عرفه سرشار از مضامینی است که به سرعت انسان را به خدا متّصل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی ناهیدی، خطیب جمعه خلیل‌آباد در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی 11 مهرماه با اشاره به جنایات گروهک‌های تروریستی گفت: سران گروه‌های تکفیری به محض اینکه فتنه‌ای خاموش می‌شود، آتش فتنه‌ای دیگر را روشن می‌کنند زیرا این افراد در گرداب جهل و نادانی تکفیر قرار گرفته‌اند.

خطیب جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه تروریست‌های تکفیری اسلام را دین بی‌رحمی و خشونت معرفی می‌کنند، ادامه داد: در این صورت قطعا چنین دینی را هیچ انسانی نمی‌پذیرد به دلیل اینکه هر کس بخواهد با قتل عام مردم، آن‌ها را مسلمان کند، اسلام را نابود کرده است.

وی با اشاره به اقدامات تروریستی داعش در عراق، این گروه را دست‌نشانده آمریکایی‌ها دانست و اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل با حمایت و کمک مزدوران خود فروخته‌ در منطقه، تروریست‌های داعش را در عراق فرماندهی می‌کنند و مردم مسلمان این کشور را به خاک و خون می‌کشند اما در دنیا با کمک رسانه‌ها اسلام‌هراسی می‌کنند.

حجت‌الاسلام ناهیدی با بیان اینکه تروریست‌هایی که برخی سرکردگان کشورهای مرتجع منطقه از آن حمایت می‌کنند، روزی گریبان‌گیر خودشان خواهد شد، گفت: این کشورها منتظر آن باشند که این تروریست‌های خون‌خوار روزی آن‌ها را نیز به نابودی خواهند کشید.

وی به راه انداختن فتنه مذهبی بین شیعه و سنی از سوی گروه‌های تکفیری اشاره کرد و افزود: در وضیعت فعلی منطقه، استکبار جهانی با استفاده از گروه‌های منحرف مثل داعش، النصره و گروه‌های تکفیری فتنه مذهبی بین شیعه و سنی راه انداخته و از آن بهره‌برداری می‌کند.

امام جمعه خلیل‌آباد در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه، با بیان اینکه دعای عرفه یک دوره کامل توحید است، اظهار کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی یکی از سنت‌های خوبی که احیاء شده، برگزاری دعای عرفه در سطح کشور است که همه ساله نسبت به سال گذشته با شکوه‌تر برگزار می‌شود.

وی گفت: دعای پرفیض عرفه از جمله مراسم‌ و مناسکی است که قبلاً توجه زیادی به آن صورت نمی‌شد و تنها در شهرهای مذهبی مثل قم و مشهد اجرا می‌شد اما طی سال‌های اخیر این دعا مورد توجه ویژه قرار گرفته و همه شهرها در روز عرفه این دعا را برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام ناهیدی افزود: مردم ما به‌ویژه قشر جوان نسبت به دعای عرفه اقبال پیدا کرده‌اند و طی سال‌های گذشته شاهد حضور قشر جوان در این مراسم بوده‌ایم لذا امسال نیز باید تلاش خود را برای حضور پرشور نسل جوان در برنامه دعای عرفه فراهم آوریم.

خطیب جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه دعای روز عرفه دارای مضامین بلند و عمیقی است که سازندگی به همراه دارد، افزود: دعای عرفه سرشار از مضامینی است که به سرعت انسان را به خدا متّصل می‌کند، هر چند مضامین همه‌ دعاها برای اتّصال و تقرّب به خداست و اینکه انسان از دنیا و تعلّقات دنیوی کَنده شود، اما تعابیری، در قسمت‌های مختلف دعای عرفه وجود دارد که بسیار تعابیر مهمی به شمار می‌رود.

وی به جوانان توصیه کرد که اگر عرفان ناب را می‌خواهند کلمه کلمه این دعا را همراه با ترجمه بخوانید و ادامه داد: جوانان ما در آغاز راه زندگی بدانند که عاقبت به خیری در انس با خدا و در حضور در این مجالس معنوی است.

captcha