ضرورت بهره‌مندی مناسب از فرصت همزمانی نمایشگاه کتاب مشهد با ایام محرم
کد خبر: 1462202
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
سرابی عنوان کرد:

ضرورت بهره‌مندی مناسب از فرصت همزمانی نمایشگاه کتاب مشهد با ایام محرم

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به همزمانی نمایشگاه کتاب مشهد و ایام ماه محرم، عنوان کرد: در همین راستا تدابیری اندیشیده شده تااز همزمانی این دو مناسبت مهم فرهنگی و دینی برای جاری شدن حال و هوای محرم در نمایشگاه کتاب استفاده مناسب صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدسعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ناشران ایران در مشهد مقدس که 28 مهرماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه نمایشگاه کتاب مشهد یکی از مهمترین رخدادهای فرهنگی در استان است، اظهار کرد: این رویداد فرهنگی مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده است که استمرار 16 دوره‌ای و برگزاری منظم آن، امتیاز خاصی برای این نمایشگاه و اعتبار آن به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه این امتیاز و ظرفیت ویژه در هیچ نقطه از کشور دیده نمی‌شود، افزود: فردا آخرین جلسه برپایی نمایشگاه کتاب در استانداری برای انجام هماهنگی‌های نهایی برگزار می‌شود تا یک اتفاق جمعی مهم با مشارکت همه نهادها به نام مشهد رقم بخورد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: امسال اتفاق جدیدی رخ داده که در کنار برگزاری نمایشگاه کتاب، نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و فناوری اطلاعات مشهد نیز به عنوان اولین تجربه در یک مختصات متوسطه و با حضور نمایندگانی از سراسر کشور برپا می‌شود.

سرابی بیان کرد: نمایشگاه کتاب نباید تنها به یک بازار بزرگ کتاب تبدیل شود بلکه در کنار آن باید به امر توسعه مطالعه و کتابخوانی در جامعه کمک کند و محتوای مناسب برای سبد فرهنگی خانوار را با عرضه راحت و در دسترس کتاب فراهم کند.

وی با اشاره به همزمانی نمایشگاه کتاب مشهد و ایام ماه محرم، عنوان کرد: این امر نیازمند کار فکری مناسب برای بهره‌مندی از همزمانی این دو مناسبت مهم فرهنگی و دینی است تا حال و هوای محرم در نمایشگاه جاری یابد، از همین رو پیش‌بینی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

captcha