مهلت ارسال آثار به نهمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه دینی رویش ادامه دارد
کد خبر: 2625506
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
تا ۱۰ دی‌ماه؛

مهلت ارسال آثار به نهمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه دینی رویش ادامه دارد

گروه هنر: مهلت ارسال آثار به نهمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه دینی رویش تا دهم دی‌ماه ادامه دارد.

سیدجواد رفایی، ‌رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از ارسال آثار به نهمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه دینی رویش در سه قالب داستانی، مستند و پویانمایی در دو بخش ملی و جوانه‌های رویش تا 10 دی‌ماه خبر داد و اظهار کرد: کلیه آثار جشنواره نهم رویش باید از سال 1391 تاکنون تولید شده و تا قبل از آبان‌ماه 1393 در شهر مقدس مشهد، دوره‌های قبل جشنواره رویش و شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی‌ به نمایش درنیامده باشد.

وی در ادامه به معرفی بخش‌های سه‌گانه جشنواره رویش پرداخت و گفت: بخش ملی جشنواره به نمایش آثار داستانی، مستند و پویانمایی با محوریت آموزه‌ها و مباحث دینی و آثاری که مضامین و رویکردشان بر اساس تعاریف رهبر معظم انقلاب از سینما و آثار دینی است، اختصاص دارد.

رفایی در خصوص دو بخش‌ جوانه‌های رویش و بخش جنبی جشنواره گفت: بخش‌ جوانه‌های رویش به نمایش آثار کوتاه دینی داستانی، مستند و پویانمایی فیلم‌سازان اختصاص دارد، همچنین بخش‌های جنبی جشنواره شامل سمینارها، نگاه نو و نمایش‌های ویژه می‌شود.

وی با تشریح بخش‌های جنبی رویش افزود: بخش سمینارها به سخنرانی‌هایی درباره آثار برگزیده کوتاه و بلند سه دهه گذشته سینمای ایران اختصاص دارد که در مضامین و ساختار، اشارات دینی با گرایش‌های قرآنی است و یا اینکه قصه‌ بر اساس روایت‌های دینی و قرآنی شکل گرفته باشد.

‌رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه بخش نگاه نو با رویکرد نشست‌های تخصصی و تأملی در رویکردهای دین و سینما با حضور فیلم‌سازان و صاحب‌نظران برگزار می‌شود، اظهار کرد: نمایش‌های ویژه نیز شامل مرور آثار کوتاه دینی یک کشور یا منطقه جغرافیایی در دهه اول قرن 21، نکوداشت یک سینماگر که در آثارش اشارات دینی و ایمانی دارد و نمایش آثار برجسته سینمایی می‌شود.

وی با اعلام نشانی دبیرخانه این جشنواره واقع در تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، طبقه همکف، دبیرخانه مرکزی جشنواره‌های حوزه هنری، از عملکرد ضعیف مجموعه‌های اجرایی استان ابراز تأسف کرد و گفت: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی دست‌اندرکار بودجه‌های استانی، همراهی لازم را در حمایت از برگزاری بومی جشنواره به عمل نیاوردند لذا دبیرخانه جشنواره پس از چند سال به تهران منتقل شد.

رفایی در خاتمه عنوان کرد: نتایج آثار راه‌یافته، 11 بهمن‌ماه جاری اعلام می‌شود، همچنین امسال پخش همزمان فیلم‌های در حال اکران جشنواره را در سایر استان‌ها نخواهیم داشت، فقط سینما هویزه مشهد از پنجم تا هشتم اسفندماه در اختیار پخش فیلم‌ها خواهد بود.

captcha