ضربه زدن به ریشه اسلام ناب از اهداف وهابیت است
کد خبر: 2826974
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
اخویان:

ضربه زدن به ریشه اسلام ناب از اهداف وهابیت است

گروه سیاسی: معاون فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور اظهار کرد: وهابیت قصد دارد به ریشه اسلام ناب ضربه وارد کرده و زمینه انحطاط فکری و اخلاقی و اعتقای در جوانان مسلمان به‌ویژه شیعه را گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدعلی اخویان، معاون فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور عصر روز گذشته، 19 بهمن در همایش دانشگاهیان عمره‌گزار استان که در دانشگاه اراک برگزارشد، گفت: دانشگاهیان باید در این سفر معنوی مراقب رفتار و سکنات خویش باشند و از افراط و تفریط جلوگیری کنند.

وی به جریانات تکفیری گروه وهابیت اشاره کرد و گفت: با قدرت گرفتن اسلام در جوامع موج شکل‌‌گیری گروهک‌های تکفیری از جمله وهابیت در عربستان از شدت و قدرت بیشتری برخوردار شد.

اخویان بابیان این مطلب که وهابیت 300 سال پیش جریانات فکری خود را توسط شیخ محمدابن عبدالوهاب به منصه ظهور رساند و باعث شد برخی از جریانات فکری از این نقطه آغاز شود.

وی در ادامه گفت: محمدبن عبدالوهاب یکی از عالمان حنبلی قرن دوازدهم است که مسلک وهابیت را پایه‌گذاری کرد و نسبتش به وهیب تمیمی می رسد، وهابیت از نام پدرش عبدالوهاب گرفته شده است و پیش از او مسلکی به نام وهابیت وجود نداشت.

حجت‌الاسلام اخویان در ادامه سخنان خویش به تشریح تفاوت‌های فکری وهابیت و اهل تسنن پرداخت و اضافه کرد: اهل سنت افکار و منش خویش را از اسلام گرفته و به جریانات فکری و رفتاری وهابیت متصل نیستند.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که وهابیت قصد دارد به ریشه اسلام ناب ضربه وارد کرده و زمینه انحطاط فکری و اخلاقی و اعتقای در جوانان مسلمان به ویژه شیعه را گسترش دهند، افزود: جوانان به ویژه دانشجویان هوشیار باشند و با مطالعه افکار و شیوه‌های رفتاری این گروه انحرافی ازروی ناآگاهی اسیر دام آنان نشوند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که وهابیت تنها به ظاهر قرآن توجه کرده و از مواردی که در این کتاب الهی نهفته شده است آگاهی ندارند، اظهارکرد: بدون تردید اگر جوانان و نوجوانان جهان اسلام با اسلام ناب، مفاهیم دینی و قرآنی بیش از پیش آشنا شوند همه چیز تغییر کرده و زمینه برای رشد فکری و اخلاقی مسلمانان فراهم می شود.

اخویان در ادامه وهابیت را معتقد به جسمانیت خداوند متعال دانست و با بیان این مطلب که آنان با علوم عقلی، عرفانی و فلسفی مخالفت می کنند، اظهار کرد: وهابیت هرگونه زیارت و توسل را برائت دانسته و حضور زنان در محافل اجتماعی را حرام تلقی می‌کند.

وی حرام دانستن ساختن گنبد و بارگاه با هرگونه شکل، نجات بخش دانستن فرهنگ غرب، حرام دانستن نگهداری از آثار تاریخی، واجب دانستن جهاد با شیعه، حرام بودن تظاهرات مردم جهان در واکنش به اهانت های صورت گرفته به پیامبر(ص) را از جمله فتاوای فکری و اعتقادی وهابیت برشمرد.

اخویان در بخشی دیگر از سخنان خویش به نقش وهابیون در اسلام‌هراسی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به این مطلب که مسلمانان تمامی نیکویی در اخلاق و رفتار را شکل گرفته در وجود نبی مکرم اسلام(ص) می‌دانند وهابیت برخلاف اعتقادات شیعه و مسلمانان واقعی عمل کرده و موج اسلام هراسی را در جهان بشری به راه انداختند.

وی دروغ سازی علیه اعتقادات شیعه را از جمله عوامل موج اسلام هراسی توسط گروهک های تکفیری به ویژه وهابیت دانست و اظهار کرد: وهابیت در راستای دوری مردم جهان از اسلام ناب از تمامی ظرفیت و توان خویش استفاده و از هر نوع شیوه تبلیغاتی استفاده می کنند.

اخویان بابیان اینکه وهابیت تمامی مطالب مندرج در اسلام را به نفع خویش استفاده می کنند، از برخی اعمال و رفتار مسلمانان از جمله قمه زنی و زنجیرزنی با زنجیرهای آغشته به تیغ های آهنی که باعث می شود وهابیت این فرصت را علیه شیعه به دست آورد ابراز تأسف و نارضایتی کرد و گفت: مسلمانان واقعی باید هوشیار باشند و آب در آسیاب دشمن نریزند.

وی در ادامه افزود: دشمن از رفتار اندک شماری از مسلمانان با رفتارهای ناشایست و خلاف انسانی استفاده و با در دست داشتن رسانه های قوی بزرگنمایی کرده و در اختیار عموم مردم جهان قرار داده و موج اسلام هراسی را به راه می اندازند.

اخویان جلوگیری از رشد و گرایش جهان به مکتب اسلام و اهل بیت(ع) را از جمله عوامل ترویج وهابیت بیان کرد و گفت: عدم آشنایی واقعی با افکار، اهداف و اعتقادات وهابیت، کنترل و مهار جهان اسلام، سرمایه گذاری در اشاعه تفکرات وهابی و در دست داشتن امکانات تبلیغاتی وسیع را از دیگر عوامل گسترش وهابیت در جهان برشمرد.

معاون فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در پایان، به دانشگاهیان هشدارداد: از افراط و تفریط جلوگیری کرده و با اتخاذ راهکارهایی هوشمندانه فرصت را از دشمن بگیرید؛ چراکه دشمنان اسلام ناب از تمامی توان خویش برای تحریک مسلمانان به ویژه قشر فرهیخته استفاده می کنند.

captcha