تجهیز کانون‌‌های فرهنگی ـ هنری به مبانی اسلام؛ بهترین راه مقابله با هجمه دشمنان
کد خبر: 2934017
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
سرابی اظهار کرد:

تجهیز کانون‌‌های فرهنگی ـ هنری به مبانی اسلام؛ بهترین راه مقابله با هجمه دشمنان

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تجهیز کانون‌های فرهنگی ـ هنری به فرهنگ برخاسته از دین مبین اسلام بهترین راه برای مقابله با هجمه دشمنان و معاندان با نظام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ظهر روز گذشته، 14 اسفند‌ماه‌ در در گردهمایی مدیران کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان رضوی در سالن همایش هتل ثامن با بیان اینکه تجهیز کانون‌های فرهنگی ـ هنری به فرهنگ برخاسته از دین مبین اسلام، بهترین راه برای مقابله با هجمه دشمنان و معاندان با نظام است، افزود: بستر جدی جنگ نرم، در عرصه فرهنگ و هنر است و دشمن  برای هجوم به کشورمان، فرهنگ، هنر و رسانه را مورد توجه قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه کانون‌ها باید روابط و تعاملات خود را با نهادهای متولی در امر فرهنگ افزایش دهند، عنوان کرد: حضور جوانان و همکاری آنان با کانون ها ظرفیت های بالایی را برای مقابله با جنگ نرم دشمنان مهیا می سازد و حضور پرشور جوانان در مساجد و شرکت در برنامه های مختلف اعتقادی و فرهنگی دشمنان نظام را در رسیدن به اهدافشان ناکام می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که امروز دنیا را سینما، و سینما را داستان اداره می‌کند، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سنگر هنر را نباید خالی کنند زیرا هنر مرتبط با انقلاب از مساجد متبلور می‌شود.

وی خطاب به مدیران کانون‌های فرهنگی ـ هنری در مرز استان تأکید کرد: در مناطق مرزی دوگانگی مذهب اهل سنت و تشیع وجود دارد و همواره باید بر وحدت اسلامی، با تکیه بر قرآن، توجه ویژه نشان داد و افراط و تفریط را از این کانون‌ها که محل اشاعه فرهنگ است، دور داشت.

سرابی ابراز کرد: باید با توسعه فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری در شهرها، روستاها و به‌ویژه حاشیه شهرها مقابل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن ایستادگی کرد.

captcha