کارآمدی نامه رهبر معظم انقلاب در فروپاشی نیرنگ جهان غرب
کد خبر: 2990523
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
رشیدیان عنوان کرد:

کارآمدی نامه رهبر معظم انقلاب در فروپاشی نیرنگ جهان غرب

گروه سیاسی: استاندار خراسان رضوی گفت: ابتکار رهبر معظم انقلاب و نامه ایشان خطاب به جوانان آمریکای شمالی و اروپا، در معرفی اسلام راستین و فروپاشی نیرنگ جهان غرب، بسیار کارآمد بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، شب گذشته، 24 اسفندماه در صد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه دشمنان نظام، در پی تفرقه‌افکنی میان اهل سنت و تشیع هستند و همواره می‌کوشند وحدت مسلمانان را مورد هجمه قرار دهند، افزود: چهارم فروردین‌ماه مقارن با ایام فاطمیه است، از این رو باید بکوشیم تعظیم شعائر الهی، در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) را با نگاه وحدتی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب برگزار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در این ایام باید بر وحدت مسلمانان تکیه کرد و نقاط اختلافی را نادیده گرفت، ادامه داد: برادران اهل سنت از مذاهب مختلف نیز در کنار ما خواهند بود تا دشمنان از خدعه و نیرنگ‌های خود علیه اسلام، دست بکشند.

جمهوری اسلامی ایران مبلّغ اسلام رحمانی است
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: اسلام‌هراسی، مسئله‌ای جدی در دنیا است که علیه اسلام راستین قد علم کرده و داعش نیز به عنوان دست نشانده آمریکا به این امر دامن می‌زند.

وی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: ابتکار رهبر معظم انقلاب و نامه ایشان خطاب به جوانان آمریکای شمالی و اروپا، در معرفی اسلام راستین و فروپاشی نیرنگ جهان غرب، بسیار کارآمد بوده است.

رشیدیان با تأکید بر اینکه اسلام واقعی در همه ابعاد زندگی بشر حضور دارد، عنوان کرد: اسلام رحمت به ضعفا و مقابله با مستکبران را جزو اصول اصلی خود می‌داند و جمهوری اسلامی ایران نیز مبلغ اسلام رحمانی خواهد بود.

برگزاری بزرگداشت مفاخر در بهار ۹۴
وی در ادامه با بیان اینکه بزرگداشت سه شاعر حکیم، بهار 94 در نیشابور و مشهد برگزار می‌شود، افزود: 25 فرودین‌ماه روز بزرگداشت عطار نیشابوری، 25 اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی و 28 اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت عُمَر خَیّام نیشابوری است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به بحث فرهنگ، بیان کرد: اهمیت دادن به زبان فارسی و معرفی مفاخر ادبی، در سطح کشور و بین‌الملل، رشد ادب و زبان فارسی را در پی خواهد داشت.

رشیدیان ابراز کرد: ولی فقیه، در دیدار با اعضای محلس خبرگان رهبری، هدف و آرمان نظام جمهوری اسلامی ایران را تحقق اسلام و دین دانستند، از این رو همه دستگاه‌های اجرایی باید در راستای منویات رهبر فرزانه کشورمان بکوشند.

وی همچنین با تأکید به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد و فرهنگ، ادامه داد: مباحث فرهنگی باید به عنوان زیر بنای تمام امور مدیران و مسئولان قرار گیرد.

گسترش فراگیری و همزبانی با کشورهای همسایه، در بزرگداشت مفاخر استان
استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت برای مفاخر استان خراسان رضوی با توجه به همجوار بودن با کشورهای همزبان همسایه نقش مهمی در گسترش فراگیری و همزبانی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه بزرگداشت مفاخر را باید از مرزها بیرون برده و وارد عرصه بین‌المللی کنیم، گفت: اگر مفاخر را در عرصه بین‌الملل معرفی و مطرح نکنیم، دیگران در خارج از مرزهای ایران، این سه حکیم خراسانی را از دست ما خارج می‌کنند.

رشیدیان با اشاره به فراملی بودن این شاعران حکیم ابراز کرد: باید به ابعاد دیگر این مفاخر نیز پرداخت که در این راستا آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، برای معرفی این بزرگان نقش اساسی ایفا می‌کنند.

وی بیان کرد: مردم مشهد در نوروز 94 توفیق درک حضور رهبر در حرم رضوی(ع) را دارند لذا سخنان و فرمایشات ایشان، در آغازین روزهای سال امری مهم و حساس برای تمام اقشار و مسئولان به شمار می‌رود.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر مذاکرات هسته‌ای و رویارویی با دیپلمات‌های بزرگ افزود: در این شرایط حساس همه باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشند که برای بهره بردن و عملی کردن سخنان ایشان لازم است همه دستگاه‌ها با هم مشارکت داشته باشند.

همچنین در این مراسم غلامحسین علیپور، سرپرست دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با بیان اینکه بهار این استان توأم با بهار مفاخر است، افزود: ماه‌های آغازین هر سال مصادف با روزهای ملی سه تن از شخصیت‌های بزرگ ایرانی و اسلامی و خراسانی است.

سرپرست دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بیان کرد: وجود سه شاعر بزرگ ایران و جهان در این استان، مسئولیت مدیران را تحت تأثیر قرار می‌دهد و وظایفی را برای اصحاب فرهنگ و هنر ایجاب می‌کند.

بزگداشت مفاخر به جریانی مستمر تبدیل شود
علیپور ابراز کرد: بزرگداشت مفاخر در استان خراسان رضوی باید به جریانی مستمر تبدیل شود و برای برگزاری این گونه مراسم‌ها نباید تنها به روز ملی این حکیمان اکتفا کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در معرفی مفاخر به قشر کودک، نوجوان و جوان نقش بسزایی را ایفا می‌کنند، گفت: کودکان و جوانان، آینده‌سازان کشورمان هستند و آشنایی آن‌ها با مفاخر ادبی و فرهنگی می‌تواند سرنوشت کشورمان را به گونه‌ای دیگر رقم بزند.

captcha