نخستین یادواره ملی شهید صیاد شیرازی در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3136511
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
با حضور معاون رئیس‌جمهور؛

نخستین یادواره ملی شهید صیاد شیرازی در مشهد برگزار شد

گروه سیاسی: نخستین یادواره ملی شهید علی صیاد شیرازی، امیران و چهار هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در خراسان رضوی با حضور حجت‌الاسلام شهیدی، معاون رئیس‌جمهور در سالن صبای مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نخستین یادواره ملی شهید علی صیادشیرازی، امیران و چهار هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در خراسان رضوی ظهر امروز، 24 فروردین‌ماه در محل سالن صبای مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این یادواره با بیان اینکه تأکید بر فرهنگ ایثار و شهادت است که ما را در مسائل دیپلماسی و مسائل هسته‌ای کشور سربلند و پیروز کرد، افزود: در جامعه برخی از کلمات و لغات از ارزش ویژه‌ای برخوردار هستند که واژه شهید یکی از این لغات است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه در مکتب اسلام کسی که برای خدا، دین و وطنش به دستور دین عمل کرده و کشته شود به‌عنوان شهید شناخته می‌شود و انسانی والا و پرارزش است، گفت: قرآن جایگاه این افراد را رستگاران می‌داند که در نزد خداوند روزی دارند و حیات اساسی آن‌ها را زندگی در دنیا معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه بنا بر روایات وارده بعد از ائمه اطهار(ع) تنها گروهی که بدون بازخواست وارد بهشت می‌شوند، شهدا هستند، اظهار کرد: افراد بسیاری هستند که به جامعه خدمت می‌کنند و اختراع یا اکتشافی دارند اما این شهید است که جامعه را امن و ایمن قرار می‌دهد تا سایر افراد جامعه در آرامش و آسایش زندگی خود را سپری کنند.

شهیدی با تأکید بر اینکه شهدا شمعی هستند که به صورت ظاهری نابود می‌شوند اما به جامعه و اطراف خود روشنی می‌بخشند، تأکید کرد: شهید نقش بزرگی برای بقا و هستی جامعه دارد و برای همیشه در تاریخ کشور زنده هستند.

امیر سرتیپ جهانشاهی، فرمانده ارشد ارتش شمال شرق کشور نیز به عنوان سخنران بعدی در این یادواره اظهار کرد: شهید علی صیاد شیرازی، چهارهزار شهید ارتش و 23 هزار شهید استان خراسان بر زمین افتادند تا ایران با اقتدار باقی بماند.

جهانشاهی افزود: شهدا با نثار خون خود و مجاهدت و ایثار در راه حفظ مرزهای ایران و دفاع از آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب، سرافرازی را برای ملت ایران به ارمغان آورده‌اند و متقابلاً ناامیدی را نثار دشمنان نظام کردند.

وی بیان کرد: شهدا «هل من ناصر ینصرنی» رهبر را لبیک گفتند و با نثار جانشان برای دفاع از انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکردند، همچنین، با نثار خون خود جامعه را حیات بخشیدند و مانند اکسیری در رگ‌های جامعه نفوذ کرده و موجب رشد و اعتلای همه جانبه جامعه شدند.

فرمانده ارشد ارتش شمال شرق کشور گفت: شهید صیاد شیرازی از نظر اخلاص، تقوا، زهد، ایثار و از خودگذشتگی در ابعاد اسلامی و نظامی به‌عنوان نابغه و نخبه معرفی می‌شود.

وی اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی الگوی همه برادران، امیران و نظامیان است زیرا او در پیروی از ولایت و ولایت‌مداری جان خود را نثار کرد و بر این معتقد بود که عظیم‌ترین نعمت خداوند نعمت ولایت است.

سخنران بعدی یادواره ملی شهید صیادشیرازی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی بود که شهدا را منشأ قدرت ایران و جوامع بین‌الملل دانست و با بیان اینکه شهدا منشأ عزت و سربلندی کشور بوده و خواهند بود، گفت: سربازان حماسی و فرزندان شهدا با پشتوانه خون شهدا و ایثارگران می‌کوشند در مقابل ابرقدرت‌ها بایستند.

استاندار خراسان رضوی صحبت راجع به شهید علی صیاد شیرازی را سخت و مشکل دانست چراکه ابعاد روحی این شهید رشید همه‌جانبه است و ادامه داد: برای وصف این شهید تنها می‌شود واژه‌هایی از رهبر معظم انقلاب قرض گرفت تا بلکه حق این شهید ادا شود.

وی ادامه داد: شهید صیاد علی شیرازی دلی نورانی داشت و همه کسانی که از نزدیک با این شهید تعامل داشتند، تلألوی نور شهید در جنبه‌های مختلف آنان مجذوب خود کرده بود لذا می‌توان گفت، اقتدار ایران مرهون تلاش‌ها و کوشش‌های پیاپی و مداوم شهید صیاد شیرازی برای ایجاد وحدت میان ارتش و سپاه است.

یادآور می‌شود، رونمایی از انیمیشن شهید صیادشیرازی در 13 قسمت که توسط صدا و سیمای خراسان رضوی تدوین شده است، سه کتاب در مورد این شهید، نرم‌افزار چند‌رسانه‌ای رادمرد با تألیف فرهنگسرای پایداری مشهد، تمبر اختصاصی بزرگداشت شهید صیادشیرازی و ... از برنامه‌های نخستین یادواره ملی شهید صیاد شیرازی بود.

captcha