تمهیدات ویژه برای تشرف زائران خارجی اتخاذ می‌شود/ پرکردن خلأ فرهنگی با استفاده از ظرفیت مرقد امام رضا(ع)
کد خبر: 3205849
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
رشیدیان بیان کرد:

تمهیدات ویژه برای تشرف زائران خارجی اتخاذ می‌شود/ پرکردن خلأ فرهنگی با استفاده از ظرفیت مرقد امام رضا(ع)

گروه اجتماعی: استاندار خراسان رضوی گفت: ارائه خدمات برای زائران خارجی به خصوص کشورهای همسایه شرقی با وجود تهدیدات در رفت و آمد آن‌ها و حرکات تروریستی علیه این زائران مظلوم باید به بهترین شیوه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در مراسم معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی که ظهر امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه سال 94 از جانب رهبر معظم انقلاب سال «هم‌دلی و هم‌زبانی؛ دولت و ملت» معرفی شده است، عنوان کرد: این نامگذاری بر اساس شرایط بومی، منطقه‌ای و بین‌المللی انتخاب شده که قطعا در پیشرفت و پیشبرد اهداف نظام بسیار مؤثر است.

آحاد جامعه در برپایی شعار سال احساس تکلیف کنند

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه همه آحاد جامعه در برپایی شعار سال مکلف هستند، ابراز کرد: دولت و مدیران نیز برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران، تکلیفی سنگین‌تر نسبت به سایر عموم جامعه برعهده‌ دارند.

وی با تأکید بر اینکه همه باید در پی سخنان رهبر معظم انقلاب بکوشیم تا روحیه هم‌دلی و هم‌زبانی در همه ابعاد زندگی،‌ اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فراگیر شود، اظهار کرد: مدیران و متولیان این امر باید برای اجرایی کردن این شعار احساس وظیفه کنند، مردم نیز باید برای عملیاتی کردن شعار سال،تلاش و کوشش خود را دوچندان کرده و برای افزایش تولید و اشتغال‌زایی بکوشند.

رشیدیان با بیان اینکه وقتی مردم حمایت دولت و کوشش مدیران را برای پیشرفت نظام شاهد باشند، اتحاد و انسجام بیشتری میان ملت و دولت شکل می‌گیرد،‌ افزود: مردم و مسئولان باید بسیج شوند تا نقش مؤثرتری در ایجاد روحیه نشاط و زندگی در جامعه ایفا کنند، همچنین مسئولان باید بخش خصوصی را با بخش دولتی همراه کنند.

وی با بیان اینکه معاونت زیارت اهمیت ویژه‌ای در ترویج فرهنگ رضوی دارد، این درحالی است که انقلاب ما انقلابی فرهنگی و برپایه آموزه‌های دینی است، ابراز کرد: در معاونت زیارت، تمهیداتی در خصوص تأمین اعتبارات، توزیع و تلاش برای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در ایام مناسبتی سال صورت گرفته است که هدف آن، ارائه خدمات بهتر و در خور شأن به زائران امام رضا(ع) است.

تنها راه مقابله با هجمه فرهنگی دشمن؛ اشاعه و گسترش ابعاد دینی و فرهنگی

به گفته استاندار خراسان رضوی، تنها راه مقابله با هجمه فرهنگی دشمن، اشاعه و گسترش ابعاد دینی و فرهنگی در میان ملت است که در این راستا متولیان باید با استفاده از ظرفیت امام رضا(ع) و علاقه زائران و مجاوران به زیارت امام هشتم برای ارتقای سطح کیفی دینی و معنوی و تزریق افکار روحانی بکوشند.

وی با بیان اینکه معاونت زیارت نیازمند تغییرات اساسی است به گونه‌ای که باید از حاشیه به متن وارد شود و رسالت و مأموریت خود را به بهترین وجه ارائه دهد، گفت: یکی از تعهدات ما در مشهد مقدس به عنوان شهر زیارتی، برگزاری اقامه نماز و مراسم اعتکاف است زیر می‌توان این مراسم پرشور را ساختاری در ارتباط با بنده و خالق دانست.

رشیدیان ادامه داد: در این زمینه باید از ظرفیت حضورمرقد امام رضا(ع) در مشهد مقدس برای پرکردن خلأ فرهنگی استفاده کرد که معاونت هماهنگی امور زائران نقش مهمی در اشاعه فرهنگ رضوی برعهده دارد لذا باید در حوزه خدمات به زائران و ارتقای فرهنگ مناسب سوغات و استقبال از زائران، خدمات بهینه ارائه داده و همچنین زیرساخت‌های زیارت را متناسب با حجم زائران پایه ریزی کند.

ارائه خدمات از مبدأ تا مقصد برای زائران

وی بیان کرد: در معاونت هماهنگی امور زائران، ارائه خدمات از مبدأ تا مقصد انجام خواهد شد، همچنین برای افزایش کیفیت ارائه خدمات در طبقات مختلف اجتماعی و استقبال از زائران کم درآمد به بهترین شیوه عملی شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ارائه خدمات برای زائران خارجی به خصوص کشورهای همسایه شرقی با وجود تهدیدات در رفت و آمد آنها و حرکات تروریستی علیه این زائران مظلوم باید به بهترین شیوه انجام شود، ادامه داد: مشهد مقدس پایتخت معنوی کشور است از این رو باید بکوشیم رسم میهمان‌نوازی را با بهترین کیفیت و کمیت به زائران و میهمانان این آستان مقدس ادا کنیم.

captcha