نخستین نشست «عقلانیت و اخلاق» در جهاد دانشگاهی مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3305330
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
۳۰ اردیبهشت‌ماه؛

نخستین نشست «عقلانیت و اخلاق» در جهاد دانشگاهی مشهد برگزار می‌شود

گروه اندیشه: نخستین نشست عقلانیت و اخلاق با موضوع «امام موسی صدر و تجربه گفت‌وگو در جهان دینی»، چهارشنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نخستین نشست عقلانیت واخلاق با موضوع «امام موسی صدر و تجربه گفت‌وگو در جهان دینی»، عصر چهارشنبه، 30 اردیبهشت‌ماه در محل جهاد دانشگاهی مشهد برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، در این مراسم هادی خانیکی، عضو هیئت علمی گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی(ره) و نیز روح‌الله اسلامی، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد با محورهای مرتبط با موضوع نشست‌ به ایراد سخن می‌پردازند.

این نشست تخصصی که به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی مشهد تشکیل می‌شود، در حاشیه طرح سراسری «امام موسی صدر؛ گفت‌وگو، عقلانیت و اخلاق» برگزار می‌شود که با مشارکت مؤسسه فرهنگی ـ تحقیقاتی امام موسی صدر و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی مشهد به مرحله اجرا در می‌آید.

محورهای فراخوان مقالات اعم از «امام موسی‌صدر و اخلاق گفت‌وگو»، «ضرورت گفت‌وگو با بررسی اندیشه و عمل امام موسی صدر»، «ضرورت گفت‌وگو با بررسی اندیشه و عمل امام صدر»، «بنیان‌های دینی گفت‌وگو در اندیشه امام صدر»، «پیش‌فرض‌های گفت‌وگوی بین المذاهب و بین الادیانی- مطالعه موردی امام موسی صدر» و «امام موسی صدر و مسئله زن» هستند.

بر مبنای این گزارش، از جمله اهداف اجرای این همایش می‌توان به بازشناسی آرا و اندیشه‌های امام موسی صدر در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، بررسی و تحلیل ابعاد گوناگون کنش اجتماعی ـ سیاسی امام موسی صدر در لبنان با محوریت پرچمدار هم‌زیستی و گفت‌وگوی ادیان و مذاهب و نیز ترسیم الگوی فکری ـ عملی امام موسی صدر در لبنان برای بهره‌گیری در مسایل جامعه امروز ایران برشمرد.

مهلت ارسال مقالات برای شرکت در این همایش از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا پایان مردادماه عنوان شده و شهریور و مهرماه سال جاری نیز به عنوان زمان داوری مقالات و آبان‌ماه به عنوان زمان ارایه حضوری مقالات برگزیده و برگزاری اختتامیه همایش، عنوان شده است، همچنین شرکت در این همایش که در دو بخش کارشناسی و بخش تحصیلات تکمیلی و اعضای هیئت علمی در نظر گرفته شده است، ویژه دانشگاهیان و حوزویان علاقه‌مند است.

یادآور می‌شو، علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی به آدرس الکترونیک www.sdjd.ir مراجعه کرده و مقالات خود را نیز به آدرس دبیرخانه همایش واقع در مشهد، پردیس دانشگاه فردوسی، سازمان مرکزی جهاددانشگاهی، دفتر سازمان دانشجویی ارسال کنند.

captcha