قیام 15 خرداد، نقطه عطف و آغازی برای انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3311029
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲

قیام 15 خرداد، نقطه عطف و آغازی برای انقلاب اسلامی است

گروه سیاسی: امام جمعه کاخک به قیام 15 خرداد اشاره و از آن به عنوان یک نقطه عطف و آغازی دوباره یاد کرد که برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام ولی خاکشور، امام جمعه کاخک، ظهر امروز 15 خردادماه در آئین عبادی ـ سیاسی نمازجمعه شهر کاخک که در مسجد جامع و مصلی حضرت ولیعصر(عج) این شهر برگزار شد، با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه «غفلت از بزرگترین دشمنان انسان است»، گفت: از آنجا که غفلت سرچشمه بسیاری از گناهان و معاصی است، از بزرگترین دشمنان انسان محسوب می‌شود.

وی با بیان حدیث دیگری از امام علی(ع) که می‌فرمایند: «غفلت سبب غرور انسان می شود، و مقدمات هلاکت او را فراهم می سازد»، ادامه داد: غافلان از جمله گروه‌هایی هستند که در قرآن کریم به‌شدت مورد مذمت قرار گرفتند و عاقبت شومی برای آن‌ها پیش‌بینی شده است که در آیه 179 سوره اعراف به این گروه‌ها اشاره شده است.

رئیس حوزه علمیه حسنیه کاخک در ادامه به تشریح خطبه 28 نهج‌البلاغه پرداخت و افزود: حضرت علی(ع) در این خطبه گمراهی را مایه هلاکت عنوان کرده و با تشریح سیمای دنیا، هواپرستی و آرزوهای دراز را مورد نکوهش قرار داده است.

حجت‌الاسلام خاکشور در خطبه‌های دوم از 26 سال رهبری مقام معظم رهبری به عنوان رهبری حکیمانه، مدبرانه و مقتدرانه یاد کرد و با اشاره به ویژگی‌ها و شاخص‌های مکتب امام خمینی(ره)، یادآور شد: باید با شناخت درست و دقیق راه امام راحل که همان راه اسلام و قرآن است، این مسیر پرامید و با عزت را تحت زعامت مقام عظمای ولایت به‌درستی طی کنیم.

وی در ادامه به قیام 15 خرداد اشاره و از آن به عنوان یک نقطه عطف و آغازی دوباره یاد کرد که برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.

امام جمعه کاخک در پایان ضمن محکوم کردن مجدد حملات آل سعود به یمن و حملات گروه‌های تروریستی به مساجد شیعیان، بر لزوم پشتیبانی و حمایت همه‌جانبه از مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن تاکید کرد.

captcha