مغفول‌ماندن سبک زندگی قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد
کد خبر: 3315083
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
رفائی بیان کرد:

مغفول‌ماندن سبک زندگی قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد

گروه هنر: رئیس حوزه هنری خراسان رضوی، روند نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت را تکراری و به دور از خلاقیت و نوآوری دانست و بیان کرد: این نمایشگاه که هر سال با همکاری نهادها و سازمان‌ها و جمعی از اهالی هنر برگزار می‌شود، دچار تکرار و کلیشه شده است.

سیدجواد رفائی، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، روند نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد را تکراری و به دور از خلاقیت و نوآوری دانست و بیان کرد: این نمایشگاه که هر سال با همکاری نهادها و سازمان‌ها و جمعی از اهالی هنر برگزار می‌شود، دچار تکرار و کلیشه شده است.

وی با بیان اینکه در بحث سبک زندگی دچار شعارزدگی شده‌ایم و در این زمینه هیچ کاری در نمایشگاه قرآن انجام نداده‌ایم، ادامه داد: علاوه بر مؤسسه‌های قرآنی باید با ساخت مستندهایی هنری و قرآنی بتوانیم مردم را به دیدن نمایشگاه قرآن و عترت ترغیب کنیم.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی پرداختن به موضوعاتی همچون سبک زندگی را علاوه بر هزینه نیازمند مطالعه، تحقیق و پژوهش دانست و بیان کرد: کمبود منابع مالی مانع از طرح ایده و خلق آثار جدید و مورد نیاز مخاطبان می‌شود.

تولید نمایش و تئاترهایی با مضامین دینی و مذهبی

رفائی اجرای تئاتر و نمایش در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت را نوآوری دانست و عنوان کرد: تولید نمایش و تئاترهایی با مضامین دینی و مذهبی می‌تواند علاوه بر جذابیت، مخاطبان زیادی را به سمت نمایشگاه سوق دهد و لذا نوعی چرخه اقتصادی برای بلیط فروشان هم محسوب میشود.

رفائی با بیان اینکه در بحث هنرهای قرآنی کمتر به موضوعات نمایشیی و سینمایی پرداخته شده است، اظهار کرد: می‌توانیم آثار مذهبی و دینی را در قالب نمایش، نقاشی، تئاتر، موسیقی و ... تولید کرده و با ارائه در نمایشگاه قرآن و عترت نیاز مخاطبان به خصوص جوانان را برآورده کنیم.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی حضور کشورهای اروپایی و عرضه مصولات دینی آن‌ها را یکی از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در برپایی نمایشگاه دانست و ادامه داد: آثار و محصولات فرهنگی با موضوعات دینی با کیفیت بالا از پژوهشگران و مسلمانان کشورهای مسلمان و غیرمسلمان می‌تواند بر جذابیت نمایشگاه بیفزاید.

وی با اشاره به اینکه تأمین جایگاه شایسته برای هر مؤسسه قرآنی می‌تواند کمک شایانی به برپایی هر چه باشکوه‌تر نمایشگاه کند، اظهار کرد: کمبود منابع مالی یکی از مشکلات اساسی در برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن است که باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

ایده و اندیشه مردمی؛ پیشرفت و ترقی نمایشگاه قرآن

رفائی با اشاره به اینکه استفاده از اندیشه، طرح و ایده مردم و برگزاری جشنواره و مسابقات ایده‌پروری می‌تواند از عوامل موفقیت نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد باشد، افزود: چیزی که طی هشت دوره برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مورد غفلت قرار گرفته است، استفاده از ایده مردمی و ارتباط آن‌ها با هنرمندان است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه استفاده از ایده‌های مردمی موجب پیشرفت و ترقی نمایشگاه خواهد شد، گفت: می‌توان از این ایده‌ها برای نمایشگاه استانی و کشوری استفاده کرد.

captcha