مهجوریت تابلوهای ترجمه تصویری سوره واقعه/ هدررفت سرمایه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان در انبار
کد خبر: 3321852
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

مهجوریت تابلوهای ترجمه تصویری سوره واقعه/ هدررفت سرمایه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان در انبار

گروه فعالیت‌های قرآنی: مجری طرح نمایشگاه ترجمه تصویری سوره واقعه با اشاره به مهجوریت تابلوهای ترجمه تصویری سوره واقعه گفت: با برپانشدن نمایشگاهی از این تابلوها، سرمایه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان، بدون استفاده در انبار نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در یکی از سالن‌های دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با تابلوی «حفظ کمتر از دو ساعت سوره واقعه» در غرفه‌ای مواجه می‌شویم که نظرها را به سمت خود جلب می‌کند، حفظ سوره‌ای با 96 آیه در مدت دو ساعت، مردم را برای کسب اطلاعات بیشتر به این غرفه دعوت می‌کند.

در این غرفه آلبومی تصویری ارائه شده است که به گفته مسئولان به دلیل ترجمه تصویری سوره واقعه و درج صفحه و آیات این سوره، عموم مردم می‌توانند بر اساس تجربیات این طرح، سوره واقعه را در مدت دو ساعت حفظ کنند.

غلامعلی دمساز، مجری طرح نمایشگاه ترجمه تصویری سوره واقعه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه فعالیت نمایشگاه ترجمه تصویری سوره واقعه از سال 91 آغاز شده است، ابراز کرد: این نمایشگاه تا خردادماه سال 93 فعال بود و در خراسان رضوی، کرمان، سیستان و بلوچستان و شهر طبس اجرا شد که بیش از 500 هزار نفر بازدیدکننده داشت.

دمساز با بیان اینکه در مراکز شبانه‌روزی، زندان‌ها و پادگان‌های نظامی، آموزش سوره واقعه را برپا کرده‌ایم، گفت: در راستای تبلیغ سوره مبارکه واقعه، علاوه بر برپایی نمایشگاه، کلاس‌های آموزش مفاهیم این سوره را برای گروه‌های سنی مختلف نیز برگزار کرده‌ایم.

ترجمه تصویری سوره واقعه در قالب 31 تابلوی نقاشی رنگ روغن

وی با اشاره به اینکه محمد‌جواد اسماعیل‌زاده، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت زلال نور تربت حیدریه، طراح برگزاری نمایشگاه ترجمه تصویری سوره واقعه است، ابراز کرد: نمایشگاه ترجمه تصویری سوره واقعه، شامل 31 تابلوی نقاشی رنگ روغن در ابعاد 100 در 70 است که بر قسمت بالای هر تابلو، آیه‌ای نقش بسته است و ترجمه تصویری آیه به دنبال آن آمده است.

دمساز با بیان اینکه ترجمه تصویری سوره واقعه، بسیار گویاست، اظهار کرد: بازدیدکنندگان نمایشگاه ترجمه تصویری سوره واقعه تقاضای آلبومی از این تصاویر را داشتند که بر اساس آن، آلبومی را تهیه کردیم که بخشی از صفحه، آیه و در کنار آن ترجمه تصویری آن قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پس از تهیه این بسته فرهنگی توسط بازدیدکنندگان، متوجه شدیم برخی از افراد سوره واقعه را در مدت دو ساعت حفظ کردند، گفت: تهیه آلبومی از ترجمه تصویری سوره واقعه، موجب شده است تا فرد، با سه بار خواندن و توجه به ترجمه تصویری آیه، سوره واقعه را حفظ کند، از همین رو می‌توان گفت، نرم‌افزار ترجمه تصویری سوره واقعه، راه حفظ سوره واقعه را برای علاقه‌مندان، هموار کرده است.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت وحدت‌اندیش جام، با اظهار تأسف از اینکه نمایشگاه ترجمه تصویری سوره واقعه از خردادماه سال 93 برپا نشده است، عنوان کرد: تا خردادماه سال 93، با حمایت مدیران سابق معاونت قرآن و عترت این نمایشگاه برگزار شد اما اکنون تابلوهای ترجمه تصویری سوره واقعه در مهجوریت مظلومانه‌ای قرار گرفته‌است و سرمایه‌ای بالغ بر 100 میلیون تومان، بدون استفاده در انبار نگهداری می‌شود.

توجه همزمان به قیامت و دنیا، یکی از نکات زیبای سوره واقعه

وی در ادامه با بیان اینکه برای انتشار معارف سوره واقعه، نرم‌افزاری را تهیه کردیم که در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد عرضه کرده‌ایم، اظهار کرد: دلیل انتخاب سوره واقعه برای ترجمه تصویری این بود که سوره واقعه از جامع‌ترین سوره‌های قرآن است که دارای چهار قسمت است، اشارات اولیه آن به قیامت و واقعه عظیمی که اتفاق خواهد افتاد، تذکر می‌دهد.

دمساز افزود: قسمتی دیگر، تلذذ است که به بهشت و لذت‌های آن و جایگاه اصحاب‌الیمین و مقربین می‌پردازد و بخش بعدی سوره، تنبه است که جایگاه جهنمیان و اصحاب‌الشمال را متذکر می‌شود و در انتهای سوره، تفکر را یادآور می‌شود.

مجری طرح نمایشگاه ترجمه تصویری سوره واقعه با بیان اینکه یکی از نکات زیبای سوره واقعه این است که علاوه بر توجه به قیامت، درباره دنیا نیز آیاتی دارد، ابراز کرد: بسیاری از مسائل علمی نیز در سوره نهفته است. برای جوانان و دانشجویان، جالب است که در این سوره، مسائلی از نجوم، زیست‌شناسی، شیمی و فیزیک عنوان شده است که از طریق این  جذابیت، می‌توان جوانان را به قرآن و مفاهیم قرآنی ترغیب کرد.

یادآور می‌شود، شرح تمام فعالیت‌های نمایشگاه ترجمه تصویری سوره واقعه، شرح کامل سوره واقعه، تصاویر تابلوها و ...، در پایگاه اطلاع‌رسانی www.n114.ir موجود است، ضمن اینکه علاقه‌مندان می‌توانند برای آشنایی بیشتر با این آلبوم قرآنی و نرم‌افزار به سالن فردوسی دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مراجعه کنند.

captcha