عقب‌ماندگی دستگاه‌های دولتی نسبت به اقدامات خیران مدرسه‌ساز/ لزوم همکاری نهادها در این حوزه
کد خبر: 3325598
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
رشیدیان عنوان کرد:

عقب‌ماندگی دستگاه‌های دولتی نسبت به اقدامات خیران مدرسه‌ساز/ لزوم همکاری نهادها در این حوزه

گروه اجتماعی: استاندار خراسان رضوی با اشاره به گزارش اقدامات انجمن خیران مدرسه‌ساز، گفت: کار بزرگی در این مجمع در حال انجام است و به نسبت همت این خیران دستگاه‌های دولتی دچار عقب‌ماندگی شده‌اند که این امر نیازمند همکاری همه نهادها در این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی صبح امروز، 16 تیرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تسلیت شهادت امیرالمومنین(ع)، با اشاره به گزارش اقدامات انجمن خیران مدرسه‌ساز، اظهار کرد: کار بزرگی در این مجمع در حال انجام است که به نسبت همت این خیران دستگا‌ه‌های دولتی دچار عقب‌ماندگی شده‌اند.

رشیدیان با بیان اینکه باید یک حرکت گسترده در جهت کاهش مشکلات این افراد صورت گیرد، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید ضمن تخصیص بودجه از محل اعتبارات مازاد در اختیار دستگاه‌ها، از اعتبارات ماده 180 نیز کمک‌هایی به آموزش و پرورش استان کند.

وی با تأکید بر اینکه باید استان‌ها نسبت به حق خود اعتبارات را دریافت کنند، ابراز کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید سهم استان از بودجه کل کشور در برنامه ششم توسعه افزایش و بخشی از آن برای آموزش و پرورش و افزایش فضاهای آموزشی اختصاص یابد.

بررسی جشنواره معلمان جهان اسلام در ستاد رخدادها و فعالیت‌های فرهنگی استان

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره علمی، فرهنگی و هنری معلمان جهان اسلام در مشهد 2017، گفت: این موضوع، جشنواره مناسبی است اما باید کاربردی‌تر برگزار شود، این طرح را ابتدا با قید فوریت در ستاد رخدادها و فعالیت‌ های فرهنگی استان مطرح کنید و پس از تصویب برای ستاد مرکزی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شود تا مجوز برگزاری آن صادر شود.

وی همچنین به ساخت  ساخت دهکده المپیاد ورزشی دانش آموزان شرق کشور در مشهد اشاره و با بیان اینکه زمین این دهکده به متراژ 50 هکتار طی یک اقدام خداپسندانه اهدا شده است، گفت: مسائل عمرانی این طرح باید در کمیته امور زیربنایی بررسی شود تا هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای ساخت آن انجام گیرد. 

captcha