نمایشگاه هنرهای اسلامی امروز در ایتالیا افتتاح می‌شود
کد خبر: 3332336
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

نمایشگاه هنرهای اسلامی امروز در ایتالیا افتتاح می‌شود

گروه بین‌الملل: نمایشگاهی با عنوان «هنر در فرهنگ اسلامی»، امروز، دوم مردادماه، در موزه «اسکودری دل کویرینال» شهر رم، پایتخت ایتالیا، افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، نمایشگاه هنرهای اسلامی  توسط موسسه فرهنگی «دار الآثار الاسلامیة» کویت برگزار می‌شود.
این نمایشگاه پیش از این دو بار دیگر نیز در رم برگزار شده بود.
با توجه به زمان و مکان برگزاری این رویداد، پیش‌بینی می‌شود میلیون‌ها گردشگر و علاقمند به هنر اسلامی از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.
تعداد 363 اثر نفیس باستانی و معاصر دربرگیرنده بیش ازهزار سال فرهنگ، تمدن و گنجینه هنر اسلامی شامل نسخ خطی، جواهرات و صنایع دستی در این نمایشگاه به نمایش  در خواهد آمد.
برخی از مقامات بلندپایه کویتی همچون وزیر اطلاعات و وزیر امور جوانان و ورزش در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور خواهند داشت. 
به گفته مسئولین موزه اسکودری دل کویرینال، رخدادهایی از این دست می‌تواند زیبایی و ظرافت هنر ناب اسلامی را به بازدیدکنندگان بشناساند و ارزش‌های اسلام را به عنوان دینی صاحب سبک و تمدن بازتاب دهد، به ویژه در زمانی که عده‌ای با سوءاستفاده از نام اسلام و با نیات آلوده از طریق توسل به خشونت و ارعاب در صدد ضربه وارد کردن به این دین آسمانی هستند.

captcha