ترویج فرهنگ اسلامی در جشن‌های دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3337800
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

ترویج فرهنگ اسلامی در جشن‌های دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد

گروه اجتماعی: رئیس اداره ارشاد خلیل‌آباد با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف در ایام دهه کرامت، افزود: باید جشن‌های باشکوه‌تری در سطح جامعه انجام و در رأس آن ترویج فرهنگ معنویت و گسترش سیره نبوی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علی توکلی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلیل‌آباد صبح امروز، 11 مردادماه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسمات دهه کرامت که در محل بیت امام جمعه شهرستان برگزار شد، مردمی بودن، نشاط، امید و ترویج فرهنگ رضوی را از مزایای جشن‌های دهه کرامت دانست.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری مراسم دهه کرامت مربوط به یک اداره نیست و تمامی ادارات و نهادها باید برنامه‌های مدون و مناسبی برای این دهه درنظر بگیرند، افزود: یکی از مزایای مراسمات دهه کرامت مردمی بودن آن است که باید با حضور گسترده مردم برگزار شود، از این رو برای تحقق این امر نیاز به زمینه‌‌سازی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلیل‌آباد با بیان اینکه برگزاری و اجرای مراسم و جشن‌های دهه کرامت از توان مؤسسات و ادارات خارج است، اظهار کرد: این در حالی است که توان مردمی و مشارکت آن‌ها برای برگزاری این مراسم به خوبی نمایان است لذا باید مردم نیز برای برگزاری هر چه بهتر این جشن‌ها، به حمایت از دستگاه‌ها بپردازند.

وی در ادامه توجه به جوانان و ایجاد جاذبه برای این نسل را از مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ اسلامی از مزایای جشن‌های دهه کرامت است، از این رو با توجه به حضور جوانان در این جشن‌ها باید به نشاط توجه ویژه نشان داد.

توکلی با تأکید براینکه باید در مراسم‌های دهه کرامت سخنرانی‌ها و برنامه‌هایی جهت فرهنگ‌سازی اسلامی، رضوی و توجه به نیازهای روز جامعه و مخاطبان بیشتر مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: بازاریان، مردم، هیئت امنای مساجد و تکایا و همچنین اداره اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه نیز باید همانند سال‌های گذشته برنامه‌های مناسبی را در شأن این ایام مبارک برگزار کنند.

وی در پایان عنوان کرد: هرچند برنامه‌های مختلفی در دهه کرامت برگزار می‌شود اما باید جشن‌های باشکوه‌تری در سطح جامعه انجام و در رأس آن ترویج فرهنگ معنویت و گسترش سیره نبوی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

captcha