۱۲ مدرسه خراسان رضوی در قالب طرح برکت افتتاح شد
کد خبر: 3362798
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
به طور همزمان در سراسر کشور؛

۱۲ مدرسه خراسان رضوی در قالب طرح برکت افتتاح شد

گروه اجتماعی: مراسم افتتاح ۱۲ مدرسه و ۸۲ کلاس در ۹ شهرستان خراسان رضوی صبح امروز با حضور مقامات ارشد استان خراسان رضوی به طور همزمان در سراسر کشور در قالب طرح برکت انجام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم افتتاح 12 مدرسه و 82 کلاس در 9 شهرستان استان خراسان رضوی صبح امروز، 24 شهریورماه با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی و غلامرضا بصیری‌پور، رییس ستاد بنیاد برکت در استان خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

در این مراسم علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در کشور بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش بزرگ‌ترین نماد مشارکت ملت و حاکمیت در کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اضافه شدن هزار و 300 مدرسه با بیش از هشت هزار کلاس درس، 150 هزار مترمربع زیربنا و هزار میلیارد تومان اعتبار به فضاهای آموزشی کشور اظهار کرد: بیش از 20 درصد این مدارس توسط مردم و نهادهای خارج از وزارتخانه از جمله بنیاد برکت آماده شده است.

در ادامه مراسم آیت‌الله محمد‌محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه یکی از دعاهای معصومین(ع) دعا برای باقی ماندن و محروم نشدن از نعمت‌ها و خوبی‌های خداوند بوده است، خطاب به همه مسئولان تأکید کرد: مسئولان در هر سمتی که هستند باید نعمت خدمت به مردم را قدر بدانند چراکه اگر اندوهی از دل مستحقی زدوده شود و دست لرزان کسی با دعا برای شما به آسمان بلند شود این برای شما با ارزش است.

آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی همچنین ضمن انتقاد نسبت به اسراف و تبذیرها در گوشه و کنار کشور تصریح کرد: هرکس امکاناتی دارد حق ندارد به اسراف و تبذیر روی بیاورد و همه کسانی هم که در دولت مسئولیتی دارند در مقتابل ذره ذره بیت‌‌المال مسئول هستند.

در ابتدای این دیدار غلامرضا بصیری‌پور، رئیس ستاد بنیاد برکت استان خراسان رضوی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط بنیاد برکت(اهدایی رهبر معظم انقلاب) در سطح استان پرداخت.

وضع مدارس حاشیه شهر مشهد نابسامان است

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم افتتاح 12 مدرسه با مشارکت برکت که در استانداری خراسان  برگزار شد با اشاره به تأسیس 12 مدرسه، 82 کلاس و تحصیل دو هزار و 460 دانش‌آموز در این مدارس بیان کرد: برکات ارزشمند رهبر معظم انقلاب شامل این استان و شامل قشر آسیب‌پذیر شده است.

امام جمعه مشهد ضمن تشکر از بنیاد برکت به استان خراسان رضوی به مسئله حاشیه شهر مشهد و دستور خاص رهبر معظم انقلاب در این مورد اشاره کرد و گفت: مدارس حاشیه شهر مشهد وضع نابه‌سامانی دارند که از جمله آن مختلط برگزارشدن مدارس دبستان این مناطق است که فقر و محرومیت را نشان می‌دهد.

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر به حاشیه شهر مشهد شد و اظهار کرد: بودجه‌ای که برای تعداد مساجد حاشیه شهر مشهد تخصیص داده شده است، جوابگو نیست که امیدواریم اقدامات سازنده‌ بیشتری در جهت تأسیس مدارس و مساجد در این مناطق صورت گیرد.

در ادامه آیت‌الله محمد محمدی‌کلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب به صورت ویدئو کنفرانس در پاسخ به سخنان آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: ما از فعالیت‌های شما در حاشیه شهر که با انگیزه و با نشاط در حال انجام است، اطلاع داریم لذا امیدواریم در آینده اقدامات بهتری انجام شود تا نگرانی‌ها در این خصوص برطرف شود.

یادآور می‌شود، مدارس افتتاح شده در خراسان رضوی، در شهرستان‌های خواف، درگز، تربت‌جام، سبزوار، بجستان، جوین، گناباد، تایباد و مشهد مقدس قرار دارند.

captcha