چاپ کتاب «انجمن پیروان قرآن مشهد» توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس
کد خبر: 3444400
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

چاپ کتاب «انجمن پیروان قرآن مشهد» توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس

گروه فعالیت‌های قرآنی: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی کتابی تحت عنوان «انجمن پیروان قرآن مشهد» که به بررسی فعالیت‌های فعالان قرآنی مشهد با بنیانگذاری علی‌اصغر عابدزاده می‌پردازد، را منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی کتابی تحت عنوان «انجمن پیروان قرآن مشهد» که به بررسی فعالیت‌های فعالان قرآنی مشهد با بنیان گذاری علی‌اصغر عابدزاده می‌پردازد را منتشر کرده است. 

بر اساس این گزارش در این کتاب با نگاهی اجمالی می‌خوانیم: پس از سقوط رضاشاه و رواج آزادی‌های نسبی، مانند دیگر نقاط کشور در شهر مشهد نیز فضای مناسبی برای فعالیت سیاسی و مذهبی اشخاص و گروه‌ها مهیا شد، یکی از گروه‌های اسلامی که با جذب عده کثیری از مردم موفق شد تأثیر زیادی بر رویدادهای تاریخ معاصر شهر مشهد بگذارد، «انجمن پیروان قرآن» بود.

برهمین اساس این انجمن با رهبری علی‌اصغر عابدزاده از دهه بیست به بعد، با ایجاد بیش از 180 شعبه دوره‌های قرآن، برپایی مراسم و شعائر دینی و مذهبی، شرکت در وقایع سیاسی نهضت ملی نفت، فعالیت‌های اجتماعی، تأسیس 12 بنای آموزشی و آموزش‌های اسلامی به کودکان و بزرگ‌سالان نقش مؤثری در تاریخ چند دهه اخیر این شهر مذهبی داشته است.

همچنین هدف این پژوهش، بررسی فعالیت‌های «انجمن پیروان قرآن» است، با تکیه بر کارها و تلاش‌های بنیانگذار آن (علی‌اصغر عابدزاده‌خراسانی) در بعد از شهریور 1320 تا تعطیلی انجمن این پژوهش با بیان فعالیت‌های گوناگون انجمن، گوشه‌هایی از تأثیر آن را بر تاریخ معاصر این شهر نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش کتاب «انجمن پیروان قرآن» توسط محمد نظرزاده، به شمارگان شومیز 500، در قطع وزیری، به بها 100 هزار در چاپ اول توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شده است.

 

captcha