سرمایه‌گذاری مبتنی بر فرهنگ؛ نیاز امروز جامعه/ پیوست فرهنگی در حوزه کارآفرینی ارائه شود
کد خبر: 3454602
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳

سرمایه‌گذاری مبتنی بر فرهنگ؛ نیاز امروز جامعه/ پیوست فرهنگی در حوزه کارآفرینی ارائه شود

گروه اجتماعی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن با بیان اینکه تمامی مجموعه‌های فعال در حوزه کارآفرینی خواست برای فعالیت‌های خود پیوست فرهنگی تعریف کنند، تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی ریشه در فرهنگ دارد و فرهنگ کار و سرمایه‌گذاری مبتنی بر فرهنگ، نیاز امروز جامعه ما است.

حسن مدرس‌مقدم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اظهار کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، به همت کانون فرهنگی ـ هنری مسجد شهید بیرجندی بردسکن با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ایستگاه نذر کتاب برپا شد.

وی افزود: این برنامه برای اولین سال به منظور جمع‌آوری و گردش کتاب و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین شهروندان برگزار شد که در این برنامه امام جمعه، فرماندار، شهردار و تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی بردسکن حضور داشته و با اهدای کتاب در این برنامه مشارکت کردند.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن قرار است دومین ایستگاه نذر کتاب همزمان با اربعین حسینی توسط شهرداری و شورای اسلامی بردسکن در کنار مزار شهدای گمنام برپا شود.

راه‌اندازی اولین بازارچه کتاب در بردسکن

مدرس‌مقدم با بیان اینکه طرح بازارچه های فروش کتاب بردسکن در اولین گام خود کتاب را بر پیشخوان فروش مدرسه معلم بردسکن گذاشت، یادآور شد: این طرح با هدف ایجاد و توسعه نمایشگاه‌های کوچک کتاب در مدارس اجرا شده است.

وی ابراز کرد: در این طرح علاوه بر عرضه کتاب توسط کتابفروشی‌های سطح شهر، دانش‌آموزان نیز کتاب‌های شخصی خود را با تخفیفات ویژه برای فروش در بازارچه عرضه می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن عنوان کرد: این طرح در سطح مدارس سطح شهر بردسکن اجرا می‌شود که در اولین حرکت دانش‌آموزان و معلمان آموزشگاه دخترانه معلم این شهر در این طرح شرکت کردند.

وی همچنین از توسعه این طرح در سطح شهرستان به صورت ایجاد جمعه بازار کتاب خبر داد و گفت: با مشارکت شهرداری و شورای شهر برای بسترسازی این طرح نمایشگاه دائمی و عرضه کتاب در یکی از نقاط پر رفت‌وآمد ایجاد می‌شود زیرا این طرح به جمع‌آوری و گردش کتاب‌های خوب از قفسه‌های خانه‌ها به ویترین بازارچه‌ها کمک خواهد کرد.

رونمایی از اولین کتاب نونهالان بردسکنی در هفته کتاب

مدرس‌مقدم با اشاره به اینکه در گرامی‌داشت هفته کتاب و کتابخوانی، اولین کتاب نونهالان بردسکنی رونمایی شد، افزود: این کتاب توسط بچه‌های مهدکودک گل گندم این شهر روایت و تصویرسازی شده است و قصه این کتاب حاصل یک کار کارگاهی و گروهی و زاییده تخیل آنان با هدایت مربی مهد بوده است که تصویرسازی کتاب هم با همین روش به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای برنامه‌های هفته کتاب و ترویج فرهنگ کتاب و ایجاد بستر مناسب برای رشد استعدادهای حوزه نشر انجام شد، این حرکت را در هفته کتاب ستود و آن را نشانه تفکر خلاق و استفاده از شیوه‌های نوین در آموزش کودکان عنوان کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن در ادامه از انعقاد قرارداد همکاری با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه‌های فرهنگی و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی خبر داد.

حوزه کارآفرینی نیاز به پیوست فرهنگی دارد

وی از تمامی مجموعه‌های فعال در حوزه کارآفرینی خواست برای فعالیت‌های خود پیوست فرهنگی تعریف کنند و ترجیحا این پیوست را با کتاب پیوند دهند و در ادامه تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی ریشه در فرهنگ دارد و فرهنگ کار و سرمایه‌گذاری مبتنی بر فرهنگ نیاز امروز جامعه ما است.

مدرس‌مقدم از اعلام همکاری چند بنگاه اقتصادی کوچک و همچنین اقبال مدیران کارخانه نساجی مدرس از مشارکت فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز خبر داد.

captcha