ساماندهی طرح‌های زیارتی از مبدأ تا مبدأ در راستای تحقق زیارت آسان
کد خبر: 3477392
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
در آستانه نوروز صورت می‌گیرد:

ساماندهی طرح‌های زیارتی از مبدأ تا مبدأ در راستای تحقق زیارت آسان

گروه اجتماعی: استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه طرح‌های زیارتی از مبدأ تا مبدأ با هدف ساماندهی اسکان زائران و زیارت آسان در حال اجرا است، گفت: جهت جلوگیری از سودجویی برخی افراد برای اسکان زائران و ایجاد مسافرخانه و خانه‌مسافر، طرح‌هایی در حال اجرا است که حداکثر تا بیست روز دیگر فعالیت آنها آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، در نشست ستاد خدمات سفر استان که شامگاه گذشته، دوم اسفندماه در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه مشهد، کلان شهر زیارتی است که بدون شک توجه زائران زیادی را به خود جلب می‌کند، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و اشتیاق مردم برای سفر به مشهدالرضا(ع)؛ برنامه‌ریزی‌هایی از قبل صورت گرفته که در حال حاضر در حال اجرایی شدن است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شش میلیون و 700 هزار زائر به استان خراسان رضوی سفر کردند، افزود: از این تعداد چهار میلیون به قصد سفر به مشهد وارد استان شده بودند که هدف اصلی آنها زیارت حرم امام رضا(ع) بوده است.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب برای زائران امام رضا(ع) عنوان کرد: هر کدام از زائران امام رضا(ع) مهمان ما هستند که باید برای تک تک آنها برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم و از موازی کاری‌ها پرهیز شود.

افزایش حضور زائران خارجی در مشهد بعد از برجام

رشیدیان به موفقیت‌های پسا‌برجام اشاره کرد و افزود: قطعا این مسئله موجب حضور زائران خارجی بیشتر در مشهد می‌شود که در این زمینه نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده باشیم و از سودجویی برخی افراد جلوگیری شود.

وی با اشاره به ایام دهه فاطمیه(س) قبل از آغاز نوروز، ابراز کرد: شادی و نشاط ایام نوروز در مشهد پس از ایام فاطمیه(س) نیز باید در خور شأن مشهد باشد و این نیز نیازمند فرهنگ‌سازی رضوی در مشهد است.

رشیدیان به تورهای مشهدگردی از طرف شهرداری مشهد اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مناطقی که می‌تواند توجه زائران را به خود جلب کند، آرامگاه فردوسی است که حق زیادی بر گردن ما دارد، بر این اساس با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان در این زمینه به ترویج فرهنگ پارسی نیز پرداخت.

وی با بیان اینکه طرح‌های زیارتی از مبدأ تا مبدأ با هدف ساماندهی اسکان زائران و زیارت آسان در حال اجرا است، گفت: جهت جلوگیری از سودجویی برخی افراد برای اسکان زائران و ایجاد مسافرخانه و خانه‌مسافر، طرح‌هایی در حال اجرا است که حداکثر تا بیست روز دیگر فعالیت آنها آغاز می‌شود.

جلوگیری از حضور متکدیان و ارازل و اوباش در سطح شهر مشهد

استاندار خراسان رضوی با اشاره به جلوگیری از حضور تکدی گران، ارازل و اوباش در سطح شهر مشهد، عنوان کرد: پلیس و سازمان حمل و نقل برای جلوگیری از اغتشاشات، اعلام آمادگی کرده‌اند که به محض ورود مشکل وارد عمل خواهند شد.

وی به بحث سوغات و خرید سوغاتی زائران نیز اشاره کرد و ادامه داد: توجه به حوزه اقتصاد زیارت و گردشگری یک مسئله مهم است که نباید اجازه داد این بازار به دست سوداگران کالای چینی بیفتد.

captcha