نمایش استواری اسلام در کتاب جاده جنگ
کد خبر: 3486780
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

نمایش استواری اسلام در کتاب جاده جنگ

گروه هنر: رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به اینکه دین ستون کشور است اما بسیاری از هنرمندان این عقیده را ندارند، افزود: در کتاب «جاده جنگ» تلاش شده است این مسئله به خوبی معرفی شود.

سیدجواد رفائی، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، رمان «جاده جنگ» را یکی از بهترین آثار حوزه هنری دانست و اضافه کرد: تالیف این کتاب، یکی از ماموریت‌های حوزه هنری به شمار می‌رود، امیدواریم بتوانیم از نظرات رهبری هم در این کتاب استفاده کنیم.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه نگارش رمان بلند «جاده جنگ»، از شهریور 1320 شروع می‌شود، اظهار کرد: ماجرای این کتاب، از پایان رهبری امام راحل(ره) آغاز می‌شود و تا رهبری آیت‌الله خامنه‌ای ادامه می‌یابد، اکنون نگارش این کتاب به حوالی قیام 15 خرداد رسیده است.
رفائی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب هم تاکید دارند که جریانات انقلاب به خوبی معرفی نشده است، ادامه داد: بعضی‌ها فکر می‌کنند، انقلاب از سال 1356 شروع شده و در سال 1357 هم به پایان رسیده است، درحالی که این گونه نیست بسیاری از مسائل انقلاب به درستی منتقل نشده است.
نمایش استواری اسلام در کتاب جاده جنگ
وی عنوان کرد: دین ستون کشور است اما خیلی از هنرمندان این عقیده را ندارند، در کتاب «جاده جنگ» تلاش شده است این مسئله به خوبی معرفی شود.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه رهبری هم نگاه ویژه‌ای به کتاب «جاده جنگ» دارند و پیگیر آن هستند، ادامه داد: این کتاب روایتی از انقلاب است و اولین کار متفاوت و فاخر حوزه هنری در حوزه جنگ به شمار می‌رود.
توجه رهبری به کتاب «جاده جنگ»
رفائی با اشاره به اینکه تألیف کتاب «جاده جنگ» از سال 1380 شروع شده است، اظهار کرد: رهبری در خصوص نگارش کتاب مطالبی را متذکر شدند که امیدواریم در چاپ جدید از آن‌ها استفاده شود، هرچند که تقریظی برای «جاده جنگ» نداشتند.
captcha