آیت‌الله سیدمحمد موسوی‌نژاد دار فانی را وداع گفت + زندگینامه
کد خبر: 3488166
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵

آیت‌الله سیدمحمد موسوی‌نژاد دار فانی را وداع گفت + زندگینامه

گروه اندیشه: آیت‌الله سیدمحمد موسوی‌نژاد از اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان صبح امروز در مشهد دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سیدمحمد موسوی‌نژاد از اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان صبح امروز، 25فروردین‌ماه در مشهد دار فانی را وداع گفت.
حجت‌الاسلام علی روشندل، مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با ایکنا با تأئید خبر فوت آیت‌الله سیدمحمد موسوی‌نژاد عنوان کرد: این عالم صبح امروز در بیمارستان در بیمارستان امام حسین(ع) مشهد دار فانی راوداع گفت.
وی با اشاره به اینکه این عالم مدتی به دلیل بیماری و سکته مغزی در بیمارستان بستری بود، اظهار کرد: آیت‌الله موسوی‌نژاد پس از اذان صبح در سن 85 سالگی به ملکوت اعلی پیوست.
آیت‌الله سیدمحمد موسوی‌نژاد دار فانی را وداع گفت + زندگینامه
نگاهی به زندگینامه
در این گزارش سعی شده است تا مروری کوتاه بر زندگی این عالم مجاهد که بیشتر عمر خود را برای فراگیری علوم دینی و تدریس آن برای طلاب و فراهم‌آوری تحصیل علوم برای طلبه‌ها وقف کرده بود، بپردازیم.
آیت‌الله سیدمحمد موسوی‌نژاد از اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان و مدیر یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین مدارس علمیه خراسان، دهم دی‌ماه سال 1310 هجری شمسی در مشهد دیده به جهان گشود که در اوان دوران جوانی به تحصیل علوم دینی پرداخت و محضر اساتیدی همچون آیات عظام سید روح‌الله خمینی(ره)، حسنعلی مروارید، سیدهادی میلانی، میرزا جواد تهرانی، شیخ هاشم قزوینی، شیخ مجتبی قزوینی، میرزا احمد مدرسی، حکیم و ... را درک کرد.
این عالم دینی در سال 1349 در انتهای کوچه چهارباغ و در جوار مضجع شریف علی بن موسی الرضا(ع)، مدرسه‌ای علمیه راه‌اندازی کرد که حدود 50 سال یکی از موفق‌ترین حوزه‌های علمیه خراسان با تلاش‌های شبانه‌روزی وی به شمار می‌رفت.
آیت‌الله سیدمحمد موسوی‌نژاد دار فانی را وداع گفت + زندگینامه
بنابر این گزارش، آیت‌الله موسوی‌نژاد، هم دوره و هم مقطع با دوران طلایی پرورش نخبگان علمی جهان تشیع در مشهد مقدس مجاهدت علمی انجام داده و مشغول تحصیل و تدریس بود. از بزرگانی که در آن مقطع حوزه علمیه خراسان پرورش یافتند و هم درس یا هم دوره وی بودند، می‌توان به حضرات آیات عظام سیدعلی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، سیستانی و وحیدخراسانی اشاره کرد.
این عالم باجناق شهید هاشمی‌نژاد از طلایه‌داران انقلاب مشهد بوده است، ضمن اینکه با مدیریت و مجاهدتی خالصانه و شبانه‌روزی در مدرسه علمیه خود شاگردان عالم و مهذب بسیاری پرورش داده است که هم اکنون در حوزه علمیه مشهد و قم، در سطوح مختلف علمی و مدیریتی اثرگذار هستند.
شاگردان شاخص ایشان که عمدتا در حوزه علمیه مشهد و قم مشغول به تدریس سطوح عالی و درس خارج هستند را می‌توان آیات و حجج‌اسلام مهدی مروارید، عضو شورای حوزه علمیه خراسان، سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، محمد مروارید، ربانی‌بیرجندی، حسینی‌تبادکانی، حسینی‌شاهرودی، حسینی فقیه، درایتی، مهدی موسوی‌نژاد، جهانگیر، مدیر گروه فقه دانشگاه علوم اسلامی رضوی، علوی، معاون آموزشی حوزه علمیه خراسان، سید محسن علوی، فاضلی‌نژاد و ... نام برد.
آیت‌الله سیدمحمد موسوی‌نژاد دار فانی را وداع گفت + زندگینامه
یادآور می‌شود، آیت‌الله سیدمحمد موسوی‌نژاد قبل از نوروز دچار سکته مغزی شده بود که در بیمارستان قائم(عج) مشهد بستری شد اما پس از مدتی که به حالت کما رفته بود، وی را به بیمارستان امام حسین(ع) مشهد منتقل کردند. این عالم سحرگاه امروز در سن 85 سالگی در بیمارستان امام حسین(ع) مشهد دار فانی را وداع گفت.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تذکره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۱۵:۱۶
2
1
ایشان کلا در مشهد مقدس تحصیل کردن و امام خمینی هم در قم چطور به عنوان شاگرد در محضر امام راحل مشغول به تحصیل بودند؟؟؟؟
اسلام دین راستگویی است.!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۲۲:۲۸
دوست عزیز ایشان سال های متمادی در نجف اشرف حضور داشتند و تحصیل کردند و از شاگردان آیت الله خویی و هم درس های آیت الله سیستانی و وحید خراسانی بوده اند.
captcha