تلاش پیامبر(ص) در تبدیل جامعه جاهلیت به پرچم‌داران نهضت علمی
کد خبر: 3494733
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
امام جمعه گناباد عنوان کرد:

تلاش پیامبر(ص) در تبدیل جامعه جاهلیت به پرچم‌داران نهضت علمی

گروه اجتماعی: امام جمعه گناباد با تاکید بر اینکه خاتم‌الانبیاء حضرت محمد(ص) معلمی را افتخار خود می‌دانست، اظهار کرد: پیامبر اعظم(ص) به عنوان معلم در جامعه‌ای که به نادانی و وحشی‌گری مشهور بود، تلاش کرد تا آن‌ها را به پرچم‌داران نهضت علمی تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، شامگاه سه‌شنبه، 14 اردیبهشت‌ماه در مراسم تجلیل از استادان نمونه دانشگاه علوم پزشکی گناباد که در سالن همایش‌های کوثر پردیس این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به احادیث و روایات دینی گفت: احترام به معلم در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد.
وی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنان علی(ع) «من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا، هر کس به من حرفی بیاموزد مرا بنده خود کرده است»، اظهار کرد: باید همان طوری که والدین خود را احترام می‌کنیم، به استادان و معلمان خود که پدر و مادر معنوی ما هستند، احترام ویژه‌ای بگذاریم و آن‌ها را تکریم کنیم.
امام جمعه گناباد با بیان اینکه بدون تعارف هر فردی به هر مقام و جایگاهی که رسیده، مدیون استادان و معلمانش است، تاکید کرد: ارزش انسان به علم و دانش، اندیشه‌ها و اندوخته‌هایی است که دارد و یقینا این علم و دانایی از طریق استادان به انسان منتقل می‌شود.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب، پیشرفت و تمدن بشر را مرهون تلاش‌های استادان و معلمان دانست و اظهار کرد: همه افراد تاثیرگذار جامعه روزی مقابل استادان و معلمان زانو زدند و از آن‌ها کسب علم و دانش کردند و از این‌رو همواره باید جایگاه رفیع آن‌ها را تکریم کنند.
وی با اشاره به اینکه مقام معلم نزد خداوند متعال هم ارزشمند است، ادامه داد: ارزش کار معلم به قدری بالا است که پیامبر اعظم(ص) فرمود: «إن معلم الخير يستغفر له دواب الأرض و حيتان البحر و كل ذی روح فی الهواء و جميع أهل السماء و الأرض، تمام جنبندگان روى زمين و ماهي‌هاى درياها و هر موجودی در هوا و همه اهل آسمان و زمین است براى كسى كه آموزگار خوبي‌هاست درخواست آمرزش می‌‏كنند.»
وی با تاکید بر اینکه خاتم‌الانبیاء حضرت محمد(ص) معلمی را افتخار خود می‌دانست، اظهار کرد: پیامبر اعظم(ص) به عنوان معلم در جامعه‌ای که به نادانی و وحشی‌گری مشهور بود، تلاش کرد تا آن‌ها را به پرچم‌داران نهضت علمی تبدیل کند.
امام جمعه گناباد در پایان اظهار امیدواری کرد که همه ما بتوانیم با رفتار مناسب و خدمت به جامعه پاسخگو و قدرشناس همه کسانی که به ما نکته‌ای آموخته‌اند، باشیم.
captcha