ضرورت برداشتن گامی موثر در راستای تحقق آموزه‌های نبوی در عرصه پزشکی
کد خبر: 3495294
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

ضرورت برداشتن گامی موثر در راستای تحقق آموزه‌های نبوی در عرصه پزشکی

گروه اجتماعی: نماینده دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به شعار سال، گفت: در سال اقدام و عمل باید گامی موثر را در راستا تحقق آموزه‌های نبوی در عرصه پزشکی داریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد طباطبایی، نماینده دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شب گذشته، ۱۶ اردیبشهت‌ماه دراختتامیه جشنواره شهید مطهری، با اشاره به تقارن اختتامیه جشنواره شهید مطهری با هفته معلم و شهادت این بزرگوار، اظهار کرد: شهید مطهری نماد علم و اخلاق هستند. 
وی ادامه داد: امروز ما از پیامبری پیروی می‌کنیم که معنویت را به ما آموخت، پیامبری که در کنار علم و عقلانیت، به کسب دانش این فریضه الهی تاکید بسیار فراوانی داشته‌اند. 
حجت‌الاسلام طباطبایی یادآور شد: روزی نبی مکرم اسلام(ص) وارد مسجد شدند، جمعی مشغول عبادت و جمعی دیگر در حال بحث و گفت‌و‎گو علمی بودند، پیامبر(ص) جمعی که مباحث علمی می‌کردند را انتخاب و فرمودند من برای آموزش مبعوث شدم. 
نماینده دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: برخلاف عرف حاکم بر جامعه که پزشک در مطب بنشیند و بیمار به او مراجعه کند، پیامبر(ص) یک به یک و خانه به خانه از بیماران دیدن می‌کردند. 
وی تصریح کرد: اگرچه که امروز در جامعه بزرگ پزشکی، پزشکان با اخلاق بسیار فراوانی وجود دارد، که همچون نبی مکرم اسلام(ص) عمر خویش را صرف خدمت به جامعه بیمار در قالب گروه‌های جهادی می‌کنند. 
حجت‌الاسلام طباطبایی تاکید کرد: امروز آموزه‌های نبی مکرم اسلام(ص) در قالب یک نظام اسلامی در حال توسعه و ترویج است که ما نیز جزو این جامعه هستیم. 
نماینده دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به شعار سال، ابراز کرد: در سال اقدام و عمل باید گامی موثر را در راستا تحقق آموزه‌های نبوی در عرصه پزشکی برداریم.
captcha