ضرورت توسعه گردشگری مذهبی در شهرستان گناباد
کد خبر: 3504884
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳

ضرورت توسعه گردشگری مذهبی در شهرستان گناباد

گروه اجتماعی: امام جمعه گناباد بر ضرورت توسعه گردشگری مذهبی در شهرستان گناباد تاکید کرد و گفت: با توجه به تعدد بقاع متبرکه در گناباد، توسعه گردشگری مذهبی باید در این شهرستان مورد توجه قرارگیرد چراکه در این مکان‌ها، آسیب‌ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی در حداقل ممکن وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، سه‌شنبه 18خردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان از ماه رمضان به عنوان ماه خودسازی یاد کرد و با تاکید بر انس بیشتر با قرآن کریم در این ماه گفت: قرآن همواره در خودسازی انسان موثر است.
وی با بیان اینکه قرآن همیشه تازه و سازنده است، اظهار کرد: پیام‌های این کتاب آسمانی به نیازهای یک جامعه عربی و بی‌سواد پاسخگو بوده و امروز هم در اوج پیشرفت و توسعه، پیام‌های آن سازنده است.
امام جمعه گناباد تلاوت زیبای قرآن را در جذب آن بسیار موثر دانست و افزود: تفاوت جذب صوت قرآن با همه صوت‌های دیگر متفاوت است به طوری که در موسیقی ممکن است در ابتدا باعث جذب شود ولی در ادامه موجب افسردگی می‌شود ولی قرآن بر عکس آن هم در ابتدا، هم در هنگام تلاوت و هم پس از آن شادابی و نشاط ایجاد می‌کند.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب بر ضرورت توسعه گردشگری مذهبی در شهرستان گناباد تاکید کرد و گفت: با توجه به تعدد بقاع متبرکه در گناباد، توسعه گردشگری مذهبی باید در این شهرستان مورد توجه قرارگیرد چراکه در این مکان‌ها، آسیب‌ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی در حداقل ممکن وجود دارد.
وی مشاهده اماکن مذهبی، صنایع دستی و غذاهای سنتی را گردشگری حلال برشمرد و عنوان کرد: رهاکردن گردشگران و پخش موسیقی به فساد و بی بند‌و‌ باری منجر می‌شود که این نوع گردشگری، از نوع گردشگری حرام است.
captcha