روزه‌داری؛ عاملی برای تقویت اراده معنوی
کد خبر: 3506230
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

روزه‌داری؛ عاملی برای تقویت اراده معنوی

گروه اجتماعی: امام جمعه گناباد روزه‌داری را عاملی برای تقویت اراده معنوی و قاطع در مبارزه با هر عامل منکر و وسوسه‌انگیز دانست و ابراز کرد: روزه تأمین اراده و خودسازی برای رسیدن به مقام تقوا به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، 23 خردادماه در جلسه ستاد توسعه و ترویج اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: تقویت نماز موجب سلامت معنوی جامعه می‌شود.
وی به تأثیر تقویت نماز در جامعه به ویژه بین نسل جوان و دانشجو اشاره کرد و افزود: نماز از اولویت و جایگاه بالایی در اسلام برخوردار است و در صورتی که در جامعه تقویت و ترویج شود، باعث رشد سلامت معنوی جامعه می‌شود.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گناباد به بیان اهمیت اقامه نماز پرداخت و گفت: نماز عامل رستگاری، قبولی اعمال و دوری از فحشاء در این دوره آخرالزمان است.
وی با بیان آیه 45 سوره بقره «وَاسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِينَ، و از صبر و نماز ياري جوئيد و اين كار جز براي خاشعان گران است»، اظهار کرد: ملاک صبر در این آیه، روزه‌داری است.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب، روزه‌داری را عاملی برای تقویت اراده معنوی و قاطع در مبارزه با هر عامل منکر و وسوسه‌انگیز دانست و ابراز کرد: روزه تأمین اراده و خودسازی برای رسیدن به مقام تقوا به شمار می‌رود.
رضا احمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز در این جلسه، نماز را والاترین فریضه بعد از ولایت عنوان و اظهار کرد: نماز از ارزش زیادی در سعادت و رستگاری انسان برخوردار است به گونه‌ای که هر عمل خیری که انسان انجام می‌دهد با شرط قبولی نماز، مورد قبول حق تعالی است.
captcha