برگزاری کارگاه زنده حك آیات قرآن بر روی چوب در نمايشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3507680
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

برگزاری کارگاه زنده حك آیات قرآن بر روی چوب در نمايشگاه قرآن مشهد

گروه هنر: هنرمند برگزیده صنایع دستی گفت: در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، کارگاه زنده حك‌كردن آیات قرآن و اسماء‌الحسنی بر روی چوب برگزار می‌شود.

علی وجدانی، مدرس صنایع دستی و نفر اول دومین جشنواره والقلم آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، کارگاه زنده حك‌كردن آیات قرآن و اسماء‌الحسنی بر روی چوب برگزار می‌شود.
استاد پرکاربرترین درب حرم امامین جوادین(ع) در کاظمین و دارنده نشان ملی مرغوبیت در صنایع دستی عنوان کرد: برگزاری این کارگاه، با محوریت هنر چوبی به کار رفته در حرم امام رضا(ع)، در غرفه مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی واقع در سالن انوری برنامه‌ريزی شده است.
وجدانی، آیات قرآن و اسماء‌الحسنی را جزو موضوعات این کارگاه برشمرد و افزود: با هدف آشناشدن مردم با این هنر، در حاشیه این کارگاه، آثاری از محصولات صنایع دستی و هنر چوب با موضوعات قرآنی در معرض عموم مردم قرار می‌گیرد.
عضو اتاق فکر کارگروه صنایع دستی جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، ادامه داد: اثر هنر چوبی با نام علی(ع) با طرح منبت و مشبک با یک قلم، با توجه به ظرافت‌های به کار رفته در آن، از جمله آثار چوب با موضوع قرآن به شمار می‌رود.
یادآور می‌شود، کارگاه زنده آیات قرآن و اسماء‌الحسنی بر روی چوب از جمعه، 28 خردادماه هر شب در غرفه مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در سالن انوری یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با حضور هنرمندانی از رشته‌های دیگر هنری برگزار خواهد شد.

captcha