ایجاد انگیزه؛ عامل حضور آحاد جامعه در فعالیت‌های قرآنی/ در این زمینه موفق نبوده‌ایم
کد خبر: 3507695
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
خانچی عنوان کرد:

ایجاد انگیزه؛ عامل حضور آحاد جامعه در فعالیت‌های قرآنی/ در این زمینه موفق نبوده‌ایم

گروه اجتماعی: یک مبتهل عنوان کرد: اکثر کسانی که در برنامه‌های قرآنی وارد شده‌اند، از یک خانواده قرآنی هستند یا حداقل یک فعال قرآنی در خانواده آن‌ها حضور داشته است ولی متأسفانه نتوانسته‌ایم برای جذب سایر افراد به این عرصه انگیزه‌ای ایجاد کنیم.

حسن خانچی، مبتهل و خواننده نواها و اناشید دینی(سرودهای دینی) در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ایجاد جذابیت و انگیزه‌هایی برای ادامه فعالیت‌های قرآنی در جامعه را امری ضروری دانست.
نیازمند ایجاد انگیزه و جذابیت در حوزه فعالیت‌های قرآنی هستیم
وی در همین خصوص بیان کرد: به عنوان مثال، یک فوتبالیست برای تلاش خود، انگیزه‌هایی چون رسیدن به تیم‌های باشگاهی محبوب یا تیم ملی دارد ولی درباره مسائل مربوط به قرآن، نتوانسته‌ایم انگیزه‌ها و جذابیت‌های لازم را برای علاقه‌مندان به حوزه فعالیت‌های قرآنی ایجاد کنیم.
خانچی تصریح کرد: همچنین اگر به خوبی به قاریان و فعالان قرآنی توجه کنید، مشاهده خواهید کرد، اکثر کسانی که در برنامه‌های قرآنی وارد شده‌اند، از یک خانواده قرآنی هستند یا حداقل یک فعال قرآنی در خانواده آن‌ها حضور داشته است ولی متأسفانه نتوانسته‌ایم برای جذب سایر افراد، انگیزه‌ای ایجاد کنیم.
افراد قرآنی و غیرقرآنی نداریم/ تنها عده‌ای تلاوت را حرفه‌ای دنبال می‌کنند
وی با بیان اینکه قرآن متعلق به همه است و اکثر مردم جامعه ما هم درباره مسائل اعتقادی و مذهبی اتفاق نظر دارند، عنوان کرد: اعتقادی به وجود افراد قرآنی و غیرقرآنی ندارم، چراکه همه جامعه ما با اندازه‌های متفاوتی قرآنی است و البته عده‌ای، تلاوت را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند.
این مبتهل کشورمان با بیان اینکه قرآن باید محور و مرکز همه امور قرار گیرد، گفت: قرآن کریم بهترین محور وحدت و هم‌گرایی امت اسلامی است که باید بتوانیم از این کتاب راهنما، بهترین استفاده را برای زندگی ببریم.
وی افزود: با این نگاه به قرآن کریم، باید ببینیم کاری که می‌خواهیم برای مهم‌ترین کتاب زندگی انجام دهیم، چه نوع کاری باشد که شأن و جایگاه این کتاب حفظ شود.
ترسیم اهداف برای رویدادهای قرآنی
خانچی ادامه داد: قبل از برپایی هر فعالیت و رویداد قرآنی باید اهداف و برنامه‌های مورد نظر، به خوبی ترسیم شود تا در پایان، ببینیم چقدر به اهداف مورد نظر رسیده‌ایم.
captcha