فعالیت متخصصان طب سنتی؛ واقعیت یا .../ طب سنتی بر پایه علمی ارائه شود
کد خبر: 3508633
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹

فعالیت متخصصان طب سنتی؛ واقعیت یا .../ طب سنتی بر پایه علمی ارائه شود

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه کسانی که می‌خواهند در حوزه طب سنتی فعالیت کنند، باید در دانشکده طب سنتی، طب واقعی این رشته را فراگیرند، بیان کرد: اگر مطبی تحت عنوان طب سنتی در مشهد فعالیت می‌کند، فعالیتش غیرقانونی است.

مصطفی مهرابی‌بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با اشاره به فعالیت متخصصان در مطب‌هایی با عنوان طب سنتی در مشهد، گفت: اگر مطبی تحت عنوان طب سنتی در این شهر فعالیت می‌کند، فعالیتش غیرقانونی است.
وی در توضیح این مطلب عنوان کرد: دانشجویان دانشکده طب سنتی، فارغ‌التحصیل نشده‌اند و آن‌هایی که فارغ‌التحصیل شده‌اند نیز هنوز در بیرون فعالیت نمی‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: کسانی که بدون پایه علمی در حوزه طب سنتی فعالیت می‌کنند، دارای برداشت سطحی از این رشته هستند که این امر، آسیب بزرگ طب سنتی محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه افرادی که به عنوان متخصص طب سنتی فعالیت می‌کنند، زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی نیستند و توصیه نمی‌کنیم به آن‌ها مراجعه شود، ابراز کرد: افرادی که می‌خواهند در حوزه طب سنتی وارد شوند، باید در دانشکده طب سنتی، طب واقعی این رشته را فراگیرند.
مهرابی‌بهار با بیان اینکه اگر ارائه طب سنتی بدون پایه و اساس علمی باشد، مشکلات بیشتری ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: این قضیه همچون احادیث جعلی است که نباید به آن‌ها مراجعه کرد زیرا آسیب‌هایی را برای مردم به همراه دارد.
وی با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از طب سنتی و ارائه آن به عموم مردم، گفت: وقتی قرار است در حوزه پزشکی صحبت شود، احتیاج به مستندات است، از این‌رو باید خیلی مراقب باشیم، چون اگر به خطا برویم، آسیب بیشتری دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این یک مسئله تئوری نیست که پژوهش کنیم، افزود: اگر آنچه در این خصوص ارائه می‌شود، واقعا منطبق بر واقعیت‌ها نباشد، آسیبش خیلی بیشتر است.
وی ابراز کرد: ائمه(ع) و پیامبران نیز خود را درمان نمی‌کردند، بلکه به پزشکان مراجعه می‌کردند، از همین رو ما نیز باید به آنچه که طب علمی عنوان می‌کند، توجه کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در این راستا باید به آنچه که در طب سنتی، پایه علمی دارد و بر اساس واقعیت بوده و مستند است، مراجعه شود.
captcha