لزوم توجه بخش دانشگاهی به مسئله حضور قرآن در زندگی مردم
کد خبر: 3508962
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
كافی عنوان کرد:

لزوم توجه بخش دانشگاهی به مسئله حضور قرآن در زندگی مردم

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه فردوسی مشهد تلاش برای حضور ملموس ارزش‌ها و آموزه‌های قرآن در زندگی مردم را یکی از مسئولیت‌های بخش دانشگاهی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برشمرد و گفت: فعالیت در این حوزه باعث می‌شود مردم انگیزه خوبی برای بازدید از نمایشگاه داشته باشند.

محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ضمن تبریک به برگزارکنندگان نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد و تقدیر از آنان، وضعیت یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد را مثبت ارزیابی كرد.
وی عنوان کرد: سطح نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد نسبت به سال‌های گذشته هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی گسترش زیادی پیدا کرده است؛ می‌بینیم مردم عاشق قرآن با وجود فرصت محدود، ساعت‌ها وقت خود را به بازديد از بخش‌های مختلف نمايشگاه قرآن مشهد اختصاص داده‌اند.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه دانشگاه‌ها و به ویژه دانشگاه فردوسی حضور فعالی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد داشته است، افزود: دانشگاه فردوسی در حوزه آموزش، پژوهش و مقاله حضور فعالی داشته است که از جمله این فعالیت‌ها، برگزاری میزگردهای علمی در غرفه دانشگاه فردوسی مشهد به شمار می‌رود.
وی تلاش برای حضور ملموس ارزش‌ها و آموزه‌های قرآن در زندگی مردم را یکی از مسئولیت‌های بخش دانشگاهی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برشمرد و در همین راستا تأکید کرد: فعالیت در این حوزه باعث می‌شود مردم انگیزه خوبی برای بازدید از نمایشگاه داشته باشند.
كافی با بيان اينكه مردم بايد تلاوت قرآن را از بعد عبادت صرف خارج کنند و از آموزه‌های قرآن کریم در زندگی بهره ببرند، ابراز كرد: استفاده از ابزار هنر و نمایش یکی از راهکارهای انتقال پیام قرآن و جاری ساختن آموزه‌های آن در زندگی محسوب می‌شود.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: رسالت آموزشی و پژوهشی دانشگاه ایجاب می‌کند تا اين مراكز علمی، خلأهای پژوهشی موجود در مباحث مربوط به قرآن را پر کنند.

captcha