مبارزان فلسطینی؛ بزرگ‌ترین مانع بر سر راه توسعه‌طلبی‌های اسرائیل
کد خبر: 3511865
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴

مبارزان فلسطینی؛ بزرگ‌ترین مانع بر سر راه توسعه‌طلبی‌های اسرائیل

گروه سیاسی: امام جمعه گناباد دعوت مسلمانان جهان به وحدت و اتحاد برای احقاق حقوق پایمال شده ملت فلسطین و ایجاد اعتماد به نفس در آن‌ها برای مقاومت، پیروزی و دفاع از حق را از اهداف نامگذاری روز قدس بیان کرد و افزود: امروز، مبارزان فلسطینی حزب‌الله و مقاومت اسلامی بزرگ‌ترین مانع بر سر راه توسعه‌طلبی‌های اسرائیل هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، امروز، 11 تیر‌ماه در خطبه‌های آخرین نمازجمعه ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران جمعه این شهرستان در مسجد جامع و مصلی امام خمینی(ره)، با قدردانی از حضور گسترده و چشمگیر مردم باایمان و ولایت‌مدار این شهرستان در راهپیمایی روز جهانی قدس، توجه دادن جهان اسلام به مظلومیت مردم فلسطین و خطر صهیونیسم برای اسلام را مهم‌ترین هدف نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس توسط امام خمینی(ره) عنوان کرد.
وی، دعوت مسلمانان جهان به وحدت و اتحاد برای احقاق حقوق پایمال شده ملت فلسطین و ایجاد اعتماد به نفس در آن‌ها برای مقاومت، پیروزی و دفاع از حق را از اهداف دیگر این نامگذاری بیان کرد و افزود: امروز، مبارزان فلسطینی حزب‌الله و مقاومت اسلامی بزرگ‌ترین مانع بر سر راه توسعه‌طلبی‌های اسرائیل هستند.
امام جمعه گناباد تصریح کرد: اگر این مقاومت و ایستادگی آن‌ها نبود، با این بی غیرتی و سرسپردگی حکام غرب و خلیج فارس که روز به روز خیانت‌های این دولت‌های دست‌نشانده بیشتر آشکار می‌شود، رژیم جهان‌خوار اسرائیل همه کشورهای اطراف را بلعیده بود.
وی با اشاره به اینکه قدس قبله اول مسلمانان و محل زندگی پیامبران بزرگ بوده است، اظهار کرد: مردم مظلوم فلسطین سال‌ها انتظار کشیدند تا شاید مجامع بین‌المللی حقوقی همچون شورای امنیت، حقوق آن‌ها را از رژیم خون‌آشام اسرائیل بگیرند ولی سازمان ملل با صدور اطلاعیه‌های بی‌خاصیت، دست رد بر سینه آن‌ها زد.
دعا از وظایف مسلمانان در همه زمان‌ها است
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب در ادامه دعا را یکی از وظایف مسلمانان در همه زمان‌ها به ویژه در ماه مبارک رمضان عنوان و ابراز کرد: برخی دعاها مانند دعای جوشن کبیر و دعای عرفه، بیشتر درس خداشناسی و حمد و ستایش پروردگار هستند.
وی ادامه داد: بعضی از دعاها از جمله دعای کمیل و دعای ابوحمزه ثمالی، راه توبه، اعتراف به گناهان و عذرخواهی را به انسان می‌آموزد تا اولا بکوشیم گناه نکنیم و اگر احیانا از روی غفلت یا بر اثر طغیان غرائز، اشتباهی از ما سر زد، سریع توبه و عذرخواهی کنیم چراکه عذرخواهی از خداوند متعال و حتی مردم، یک صفت پسندیده محسوب می‌شود.
امام جمعه گناباد با بیان اینکه در برخی از دعاها مثل دعای مکارم‌الاخلاق، ضمن تشویق به صفات پسندیده، رفتار شایسته و اخلاق آموزش داده می‌شود، عنوان کرد: در بعضی از دعاها همچون دعای افتتاح، آرمان‌های بزرگی مطرح شده که در طول تاریخ، آرزوی پیامبران و ائمه اطهار(ع) بوده است.
وی اظهار کرد: دعا و نیایش نوعی عبادت است که شرایط و آداب خاصی دارد و ممکن است مستجاب شود یا اینکه به اجابت نرسد؛ گاهی ما برای همین دنیا دعا می‌کنیم ولی برای عالم آخرت محاسبه می‌شود از این‌رو نباید این نوع عبادت را فقط به نیت مستجاب شدن انجام داد.
captcha