بی‌فرهنگی برهنگی؛ عامل نابودی خانواده
کد خبر: 3514178
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
حدادعادل تأکید کرد:

بی‌فرهنگی برهنگی؛ عامل نابودی خانواده

گروه اندیشه: مشاور رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه بی‌حجابی، گسترش برهنگی و بی‌فرهنگی برهنگی باعث نابودی خانواده و از بین‌بردن ریشه آن می‌شود، اضافه کرد: به صورت مسلم خانواده کانون آموزش، تحقیقات و تربیت دینی خانواده است؛ در هر جامعه‌ای که خانواده را تضغیف کنند، این امر نیز تضعیف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، غلامعلی حدادعادل، مشاور رهبر معظم انقلاب و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، صبح امروز، 21 تیرماه در همایش قیام ملی گوهرشاد که در تالار شهر مشهد برگزار شد، با بیان اینکه موضوع حجاب مسئله‌ای دینی، ملی، سیاسی، فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی است، اظهار کرد: کمتر مسئله‌ای تا این اندازه ابعاد و جوانب مهم و مختلفی دارد؛ حجاب امروز در جهان و کشور ما پرچم مسلمانی است و هیچ نمادی به اندازه حجاب گویای هویت اسلامی نیست.
وی قیام گوهرشاد را حماسه ای بزرگ، تاریخی و جلوه‌ای درخشان از دفاع مظلومانه ملت ایران از آرمان‌ها، اعتقادات و ایستادگی در برابر ظلم استبداد توصیف کرد و ادامه داد: توجه به مسئله گوهرشاد و زنده کردن این واقعه کاری بایسته و شایسته محسوب می‌شود اما متأسفانه به تأخیر افتاده است؛ امروز شاید به صورت انگشت‌شمار کسانی باشند که شاهد آن واقعه بودند.
مشاور رهبر معظم انقلاب در این خصوص ابراز کرد: ما اگر قبل از انقلاب به گردآوری اسناد این واقعه اقدام نکردیم، واجب بود که از ابتدای انقلاب این اسناد را تهیه کنیم البته طی این سال‌ها کارهایی انجام شده که قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت واقعه گوهرشاد تنها یک جلوگیری از تهدید تاریخی محض نیست، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت این واقعه برای آگاهی نسل جوان و نشان‌دادن ماهیت حکومت پهلوی امری بسیار ضروری به شمار می‌رود.
برگزاری این همایش‌ آغاز کار است
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به سکوت 81 ساله در قبال واقعه گوهرشاد و تمایل عده‌ای به ادامه این سکوت، بیان کرد: تحقیق و انجام برگزاری این‌گونه همایش‌ها آغاز راهی است برای رسیدن به درک صحیح، تحلیلی، عمیق و جامع که برای امروز و فردای کشور ما مفید است؛ با چنین نگاهی از معاونت فرهنگی شهرداری، شورای اسلامی شهر مشهد و ... که برای احیای این حماسه بزرگ همت کردند، تشکر می‌کنم.
وی در ادامه مخالفت شدید دشمنان ملت ایران با موضوع حجاب را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: باید این سؤال را از خود بپرسیم که چرا دشمنان ملت در میان مذاهب متجدد و متمدن با این اصرار به کشف حجاب اقدام کرده و می‌کنند؟؛ ملی‌گرایان نیز که دم از سنت‌های ملی می‌زنند و به سراغ امور جزئی و بی‌اهمیت می‌روند، هر چند اگر حجاب را به عنوان یک فرضیه دینی قبول ندارند، باید آن را به عنوان لباس ملی و سنتی قبول کنند؛ اما آن‌ها در این حد هم حجاب را نمی‌پذیرند از همین رو باید این موارد با دقت بررسی شود.
بی‌فرهنگی برهنگی؛ عامل نابودی خانواده
حدادعادل با بیان اینکه بی‌حجابی، گسترش برهنگی و بی‌فرهنگی برهنگی باعث نابودی خانواده و از بین بردن ریشه آن می‌شود، اضافه کرد: به صورت مسلم خانواده کانون آموزش، تحقیقات و تربیت دینی خانواده است؛ در هر جامعه‌ای که خانواده را تضغیف کنند، این امر نیز تضعیف می‌شود.
وی در همین راستا با اشاره به آمار فرزندان نامشروع و بدسرپرست و بی‌سرپرست در ایالات متحده آمریکا گفت: وب‌گاهی وجود دارد که آمار روز افزون فرزندان نامشروع این کشور را مانند بدهی‌های آمریکا نشان می‌دهد. از همین جا می‌توان فهمید چرا دشمنان با حجاب مخالفت دارد و به بی‌حجابی تأکید می‌کند.
مشاور رهبر معظم انقلاب در ادامه به تلاش برای تطهیر حکومت پهلوی و شخص رضاشاه اشاره کرد و افزود: حتی در صداوسیمای ما کسانی بودند که رضاشاه را به عنوان یک قهرمان تجدد و مدرنیزاسیون در ایران معرفی کرده‌ و کتاب‌ها مقالاتی در این زمینه نوشته‌اند و حتی بر ملت ایران به خاطر رضاخان منت می‌گذارند.
وی در همین راستا با اشاره به ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب از مشاهده کتب نوشته‌شده توسط بانوان ابراز کرد: در دانشگاه‌های ما بانوان محجبه بسیاری فعال هستند که اگر از نظر علمی و تحقیقی از آقایان جلوتر نباشند، عقب‌تر نیستند؛ وقتی 20 جلد دانش‌نامه‌ در قالب دایرة‌المعارف اسلامی تهیه شده و 40 جلد آن در دست چاپ است، را خدمت رهبر معظم انقلاب بردم و ایشان دیدند که نام خانمی بر آن نقش بسته است، به من نگاهی کردند؛ من خدمت‌شان عرض کردم، آقا، جمهوری اسلامی است؛ ایشان نیز از دیدن این کتب به شعف آمده بودند که بانوان در این سطح کارهای تحقیقی انجام می‌دهند.
حدادعادل با اشاره به تلاش دشمنان برای مقابله با حجاب و استفاده از تمامی امکانات تبلیغی، ارتباطاتی و به‌ویژه فضای مجازی اظهار کرد: شاید اصلی‌ترین موضوعی که شبکه‌های ماهواره‌ای درباره آن کار می‌کنند، همین مسئله حجاب و عفت باشد که برخی در داخل کشور نیز راه را برای آنان هموار می‌کنند و برخی دیگر برای اینکه در انتخابات رأی بیاورند، به هر روشی متوسل می‌شوند.
نباید کار را تمام شده بدانیم
وی در ادامه با تأکید بر اینکه ما نباید با برگزاری این همایش، کار را تمام شده بدانیم، افزود: مسئولان برپایی همایش واقعه گوهرشاد که عاشورای ایران زمین است را به این همایش محدود نکنند؛ برگزاری این همایش آغاز راه برای گردآوری اسناد لازم و مواد خام برای ایجاد یک تحلیل اجتماعی و تاریخی دقیق است که باید ادامه پیدا کند و پس از بررسی ابعاد این مسئله، کتاب یا کتاب‌هایی نوشته شود و مبنای تولید آثار هنری، فیلم‌سازی، ادبیات و ... برای نسل آینده قرار گیرد.
مشاور رهبر معظم انقلاب در ادامه سخنانش با بیان این مطلب که دشمن از بی‌خبری نسل موجود برای تطهیر چهره خاندان پهلوی استفاده می‌کند، ادامه داد: کار برای واقعه گوهرشاد نه تنها تحلیل یک واقعه تاریخی بلکه دفاع از مسئله زنده امروز است که هم در دستور کار جمهوری اسلامی است و هم ضد انقلاب از همین رو باید همایش‌هایی مانند همایش ملی قیام گوهرشاد در شهرهای دیگر مانند قم و تهران، اصفهان و ... ادامه یابد.
وی با اشاره به سکوت روشنفکرانی که در اتاق فکر رضاخان بودند اما موافق کشف حجاب نبودند، افزود: اینان نه در سال 1314، در زمان وقوع این قیام از مردم دفاع کردند و نه پس از آن؛ در تاریخ سراغ ندارم که روشنفکری قلم به دست گرفته باشد و بپرسد که مگر مردم چه جرمی مرتکب شده بودند که شبانه در خانه خدا محاصره شدند، از روی بام به روی آنان اسلحه گشودید و جنازه‌های‌شان را تا ناکجاآباد بردید.
حدادعادل با بیان اینکه کشتار و مجروح‌شدن در هر درگیری اجتناب‌ناپذیر است اما معمولا تعداد مجروحان بیشتر از کشته‌ها است، ادامه داد: آن طور که من خوانده و دنبال کرده‌ام، نشنیدم پزشکی از مجروحان خاطره‌ای نقل کرده باشد؛ شما نیز با مراجعه به بیمارستان‌های مشهد و شاهدان این واقعه سندی پیدا نمی‌کنید که از مجروحان به جامانده مطلب نقل شده باشد؛ چنین بی‌رحمی که در این کشور و این شهر مقدس اتفاق افتاد، در تاریخ معاصر ما کم‌نظیر است اما کسی از تاریخ‌نویسان و تحلیل‌گران مسائل سیاسی و اجتماعی هم درباره آن سؤال و پیگیری‌ نکرده است.
وی در همین راستا اضافه کرد: آن‌ها که در باب زبان فارسی به بهانه ملیت ایرانی، لغات متداول عربی که حافظ و سعدی به کار برده‌اند را تحمل نمی‌کنند، چطور می‌شود وقتی سخن از لباس ملی به میان می‌آید ملیت ایرانی از یادشان می‌رود؟! آن‌ها که از حقوق مردم و دموکراسی دم می‌زنند، چطور شده است که در این قضیه سکوت کرده، هیچ دفاع از مردم انجام ندادند و هیچ اثر هنری در این راستا تولید نکردند؟
captcha