تلاش دشمن برای ایجاد یأس و ناامیدی در دل مردم
کد خبر: 3525482
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
حجت‌الاسلام رییسی عنوان کرد:

تلاش دشمن برای ایجاد یأس و ناامیدی در دل مردم

گروه اجتماعی: تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد یأس و ناامیدی به مردم، تأکید کرد: این تلاش به گونه‌ای است که مشاهده می‌کنیم در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی تلاش شده تا یأس و ناامیدی را در عالم ایجاد‌ کنند.

به‌گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، صبح امروز، در مراسم یادواره ۲۶شهید روستای دهسرخ، با بیان اینکه اگر نعمت ولایت و هدایت از جانب حق نباشد، در زندگی انسان ارزشی ندارد، تأکید کرد: ولایت یک نعمت ممتاز برای بشر محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه امروز ما به عنوان منتظران وجود حضرت ولی عصر(عج)، معتقدیم این انتظار پیام‌ها و آثاری را برای ما و جامعه بشری دارد، گفت: اعتقاد به وجود مقدس حضرت مهدی(عج)، اعتقاد به معاد و عدل است و امام زمان(عج) مظهر عدل الهی در جهان هستند.
وی با بیان اینکه هر اقدامی علیه دشمنان، موجب رضایت و‌ خوشنودی امام زمان(عج) خواهد شد، اظهار کرد: اقداماتی همچون نهی از بدی‌ها، پلیدی‌ها و زشتی‌ها، امر به خوبی، زدودن باطل و ... رضایت قلبی حضرت صاحب‌الزمان(عج) را در پی خواهد داشت.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه زیارت به معنای نزدیک‌شدن زائر به روش،‌ منش و شخصیت آن امام معصوم است، گفت: رمز ماندگاری وجود مقدس ائمه(ع)، شهادت، شهید و این حیات جاودانه‌ای‌ که شهدا دارند، به جهت نگاه آن‌ها به وجه‌الله است.
وی با تأکید بر اینکه وجه‌الله سبب جاودانگی می‌شود، ابراز کرد: همه چیز تمام‌شدنی است مگر اینکه وجه‌الله باشد لذا اگر انسان بخواهد ماندگار و جاودان بماند، این جاودانگی در گرو‌ وجه‌الله بودن آن است.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) به دلیل وجه الله بودن جاویدان و ماندگار شدند، کفت: امام راحل(ره) چندین سال است که در بین ما نیستند اما حیات ایشان به انقلابی است که از خود به یادگار گذاشتند و امروز در سراسر جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است.
حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به انقلاب مردم‌ یمن، یادآور شد: امروز مشاهده می‌کنیم که مردم یمن با شکم‌های گرسنه و خالی در برابر رژیم آل سعود مقاومت کرده و نام امام خمینی(ره) را به زبان می‌آورند.
وی در همین خصوص ادامه داد: امروز مشاهده می‌کنیم که بیش از یک سال است یمنی‌ها در جنگ با عربستانی‌ها مقاومت و ایستادگی کرده و آن‌ها را به ستوه آورده‌اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی می‌تواند پیروزی را به ارمغان آورد، ابراز کرد: امروز شاهد به ستوه آمدن اسرائیل از مقاومت مردم فلسطین نیز هستیم.
وی با اشاره به بیداری اسلامی که به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی ایران در منطقه رخ داده است، ابراز کرد: امروز دشمنان اسلام و ایران تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا نام شهدا و پیام امام خمینی(ره) ‌را از ذهن‌ها پاک کنند.
تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: در دوران امام حسین(ع) و واقعه عاشورا دشمنان تلاش‌های زیادی کردند تا راه و نام سیدالشهدا(ع) را از ذهن مردم پاک کنند، مدتی برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم نیز ممنوع بود، به نظر آن‌ها عاشورا پایان کار بود اما برخلاف تصور دشمنان، عاشورا آغاز راه و تولدی دوباره است.
حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به این مطلب که شهدای ما در هر کوی و‌ برزنی مانند ستارگانی در عالم می‌درخشند و راه را برای بازماندگان نشان می‌دهند، افزود: تمام شهدا در وصیت‌نامه‌های خود بیان کرده‌اند که مردم باید بدانند ما برای خدا و به فرمان ولی فقیه زمان و جانشین حضرت ولی عصر(عج) به جنگ رفته‌ایم، پس تداوم‌بخش راه ما باشند و هیچ‌گاه ولایت فقیه و‌ ارزش‌های اسلامی را تنها نگذارند.
وی با تأکید بر اینکه همه برای تداوم راه شهدا و گام برداشتن در راه آن‌ها وظیفه داریم، اظهار کرد: در هر کجایی که نام و یاد شهدا هست، باید یادآوری شود که همه ما نسبت به آن‌ها مسئولیت داشته و باید راه آن‌ها را ادامه دهیم.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دو مکتب انتظار و انظلام در عالم وجود دارد، تاکید‌کرد: در مکتب انتظار دلدادگی به خدای متعال و پیامبر(ص)، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، ایستادگی در راه هدف و مقاومت را نشان می‌دهد در حالی که مکتب انظلام نشان دهنده یأس و‌ ناامیدی است.
حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به تلاش دشمن برای نشان دادن یأس و ناامیدی به مردم، تأکید کرد: این تلاش به گونه‌ای است که مشاهده می‌کنیم در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی تلاش شده تا یأس و ناامیدی را در عالم ایجاد‌ کنند.
captcha