پیروی از سیره عملی امام رضا(ع) رمز ائتلاف و اتحاد مسلمانان است
کد خبر: 3526180
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با روحانیان و طلاب اهل سنت:

پیروی از سیره عملی امام رضا(ع) رمز ائتلاف و اتحاد مسلمانان است

گروه سیاسی: تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با روحانیان و طلاب اهل سنت حوزه‌های علمیه کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان و هرمزگان، گفت: آشنایی، شناخت، پیروی و اطاعت از سیره و روش عملی زندگی امام رضا(ع) رمز ائتلاف و اتحاد مسلمانان است و در سایه این امام همام می‌توان تمام اختلافات را به وحدت تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با روحانیان و طلاب اهل سنت حوزه‌های علمیه کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان و هرمزگان که عصر یکشنبه، 7 شهریورماه در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، داعش را توطئه‌ای برای تضعیف جبهه مسلمانان معرفی و تصریح کرد: صهیونیسم با راه انداختن جبهه‌ای با نام اسلام اما علیه اسلام، درصدد تضعیف مسلمانان و ارتش‌های اسلامی بوده تا موضوع فلسطین را تحت‌الشعاع تحولات گروه‌های تکفیری و داعشی قرار دهد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با طرح این سؤال که چرا تفکیری‌های مدعی اسلام، بر روی دشمنان اسلام شمشیر نمی‌کشند اما مسلمانان بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند، اظهار کرد: آدمی اگر تحت آموزه‌ها و احکام صحیح اسلامی قرار نگیرد و در پرتوی انوار هدایت‌گر اوصیاء پیامبر نباشد به انحراف کشیده می‌شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه به جایگاه رفیع معصومین(ع) اشاره و با بیان این مطلب که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزیدگانی از سوی خداوند متعال برای هدایت بشریت هستند، تصریح کرد: بشریت به میزان بهره‌ از آموزه‌های اسلام و سیره اوصیاء پیامبر(ص) و در پرتوی عمل به واجبات و ترک محرمات الهی راه سعادت را طی می‌کند و به خداوند متعال نزدیک می‌شود.
وی با اشاره به حدیث سلسله‌الذهب گفت: این حدیث مبارک دعوتی برای تمام حق‌جویان و آزادگان است، برای ورود به د‌ژ مستحکم خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و پیامی برای همه عصرها و نسل‌هاست تا راه را از بیراهه بازشناسند و با گرویدن به جبهه حق، از انحرافات در امان بمانند.
تولیت آستان قدس رضوی پناه جستن به آموزه‌های اسلام و ائمه اطهار(ع) را تنها راه نجات انسان معاصر از وسوسه‌ها و انحرافات شیاطین نفسانی و خارجی دانست و ابراز کرد: حدیث سلسلةالذهب در حقیقت چگونه زیستن را به انسان در تمام اعصار و قرون معرفی می‌کند.
حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر این مطلب که امام رضا(ع) رمز ائتلاف جهان اسلام است، اظهار کرد: آشنایی، شناخت، پیروی و اطاعت از سیره و روش عملی زندگی امام رضا(ع) رمز ائتلاف و اتحاد مسلمانان است و در سایه این امام همام می‌توان تمام اختلافات را به وحدت تبدیل کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این حدیث رسول خدا(ص) که فرمودند «پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد، هیچ گرفتار و گناه‏کاری او را زیارت نکند جز این که خداوند گرفتاری او را برطرف سازد و گناهانش را ببخشاید.» گفت: زیارت بر سه رکن زائر، مزور و رابطه قلبی میان زائر و مزور استوار است و هرچه این رابطه قلبی میان زائر و مزور قوی تر باشد، زیارت عمق و جان بیشتری می‌یابد.
تولیت آستان قدس رضوی یکی از ملزومات زیارت را تصمیم خواند و افزود: زیارت باید همراه با تصمیم باشد تا در سیر و سلوک زائر اثرگذار شود، بارگاه منور رضوی نیز محلی است که انسان باید در آن برای نزدیک کردن هرچه بیشتر زندگی خود به سیره و سنت نبوی و رضوی تصمیم بگیرد.
وی با بیان اینکه حضرات معصومین(ع) ناظران و شاهدان بر اعمال ما هستند، اظهار کرد: بارگاه مطهر رضوی تنها یک مرقد مطهر از یک ولی خدا نیست، اینجا محضر امام معصومی است که می‌بیند، می‌شنود و از تمام شئون زندگی ما آگاه است. اینجا محضر امامی است که گره‌گشای مشکلات دنیوی و شفیع روز قیامت است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، زیارت با معرفت حضرت رضا(ع) را موجب رهایی روح از وسوسه‌های شیطانی خواند و در تعریف زیارت گفت: زیارت یعنی تصمیم برای مزور شدن و اگر چنین هدفی محقق شود زیارت مدرسه انسان‌سازی و مایه تحولات بزرگ برای آدمی خواهد شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، امام رضا(ع) را بهترین واسطه برای نزدیکی به خداوند متعال برشمرد و ایشان را باب الله خواند و گفت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هیچ‌گاه نفرمودند که ما را بپرستید، بلکه همیشه واسطه‌ای بودند برای دعوت انسان‌ها به عبادت پروردگار و امروز نیز آستان قدس رضوی مرکز عبادت و عبودیت پروردگار است.
حجت‌الاسلام رئیسی، سیره رضوی را راه نجات انسان معاصر از سرگشتگی‌ها و انحرافات دانست و گفت: پناه جستن به خداوند و ائمه معصومین(ع) تنها راهی است که می‌تواند انسان معاصر را در برابر انبوه انحرافات حفظ کند و به او استقرار و آرامش بخشد.
در این دیدار، همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرسول حاجری، معاون فرهنگی و امور روحانیان دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت، به ارائه گزارش عملکرد مجموعه متبوع خود پرداخت و با اشاره به اشتیاق علما و طلاب اهل سنت برای سفر به مشهد و زیارت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) گفت: محبت به اهل بیت(ع) جزو ایمان و اعتقادات اهل‌ سنت است و این محبت به شکل‌های مختلفی بیان می‌شود.
وی ابراز کرد: سال گذشته یک نظرسنجی در مورد اردوهای برگزار شده برای روحانیان اهل سنت انجام دادیم و از آن‌ها خواستیم که از بین شهرهای مختلف یک مکان را برای اردو انتخاب کنند که بیش از 90 درصد از علما و طلاب اهل‌سنت، درخواست سفر به مشهد مقدس را داشتند و 10 درصد مابقی هم که اهل‌ خراسان بودند، درخواست سفر به شهر مقدس قم را داشتند.
captcha