مسلمانان، انتقام مظلومان فاجعه منا را از آل‌سعود بگیرند
کد خبر: 3529732
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

مسلمانان، انتقام مظلومان فاجعه منا را از آل‌سعود بگیرند

گروه سیاسی: امام جمعه گناباد گفت: به رغم اینکه دهان سران کشورهای اسلای با دلارهای نفتی آل‌سعود بسته شده است، اما انتظار می‌رود با بیداری اسلامی، مسلمانان انتقام مظلومان فاجعه منا را از آل‌سعود بگیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، دوشنبه 22 شهریورماه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مسجد جامع و مصلی امام خمینی(ره) گفت: خدمتگزاری به خانه خدا، بیزاری از مشرکان، تسلیم بودن در برابر امر خدا، صبر و بردباری و وفاداری برخی از ویژگی‌های حضرت ابراهیم(ع) بود که باید مسلمانان این سجایای اخلاقی را در خود نهادینه کنند.
وی به دستور خداوند متعال به حضرت ابراهیم(ع) مبنی بر قربانی کردن فرزندش حضرت اسماعیل(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه همه باید درس گذشت، ایثار و فداکاری را از این نبی خدا فرا گیرند، اظهار کرد: شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی و خانواده‌های آن‌ها، این درس را به درستی فرا گرفتند و جان خود را در راه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایثار کردند.
امام جمعه گناباد به فاجعه منا در سال 1394 اشاره کرد و افزود: این حادثه که همزمان با عید سعید قربان در سال 94 اتفاق افتاد، حادثه‌ای کم نظیر در تاریخ جهانی است.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب تصریح کرد: در حالی که در همایش اربعین حسینی که هر ساله با حضور بیش از 20 میلیون زائر در کربلای معلی بدون داشتن زیرساخت‌های لازم و مناسب برگزار می‌شود، حتی به یک نفر هم آسیب نمی‌رسد، در حج تمتع با حضور حداکثر سه میلیون نفر، شاهد فجایع و اتفاق‌های ناگواری هستیم.
وی، قدرت‌های استکباری، صهیونیسم و منافقان آل‌سعود را از جمله مشکلات جهان اسلام عنوان و ابراز کرد: به رغم اینکه آل‌سعود خود را خادم مسلمانان و حرمین شریفین می‌نامند اما بدترین جنایت‌ها را در جهان اسلام انجام می‌دهد.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با تأکید بر ضرورت بررسی این فاجعه توسط نهادهای بین‌المللی، عنوان کرد: اگر آل‌ سعود ادعای غیر عمدی بودن فاجعه منا را دارد، در تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی همت لازم را داشته باشد تا علت اصلی این رویداد مشخص شود.
وی تأکید کرد: به رغم اینکه دهان سران کشورهای اسلای با دلارهای نفتی آل‌سعود بسته شده است، اما انتظار می‌رود با بیداری اسلامی، مسلمانان انتقام مظلومان فاجعه منا را از آل‌سعود بگیرند.
captcha