سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی؛ بیشترین دغدغه رهبری/ نمایشگاه «مهر درخشان» از نوع اقدام و عمل بود
کد خبر: 3535973
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳
حدادعادل مطرح کرد:

سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی؛ بیشترین دغدغه رهبری/ نمایشگاه «مهر درخشان» از نوع اقدام و عمل بود

گروه سیاسی: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تاکنون مشاهده نکرده‌ام رهبر انقلاب در هیچ امری به اندازه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی سفارش کرده و دغدغه داشته باشند، ابراز کرد: شاید عنوان «اقدام و عمل» هم که امسال به آن اضافه کردند به همین منظور بود، لذا نمایشگاه «مهر درخشان» را بدین جهت که از جنس اقدام و عمل بود، مهم می‌دانم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همايش «اقتصاد و فرهنگ؛ اقدام وعمل» و آيين اختتاميه نمايشگاه «مهردرخشان» که شامگاه چهاردهم مهرماه در مركز نمايشگاه‌هاي آستان قدس رضوی برگزار شد، در ابتدا از برپایی این نمایشگاه در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» تقدیر کرد.
وی در ادامه با اشاره به حدیث «سلسله‌الذهب» امام رضا(ع) ابراز کرد: حضرت در تبیین فراز «بشرطها و شروطها» در این حدیث فرمودند «وانا من شروطها»، یعنی توحید، بدون ولایت محقق نمی شود. توحید، زمانی محقق می‌شود که حکومت صالح به دست ولی خدا در جامعه برقرار شود. این حرف امام، معنی سیاسی و معنوی عمیقی دارد.
انقلاب اسلامی، زنده‌کننده ولایت بود
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه اگر ولایت شرط توحید باشد، انقلاب اسلامی، زنده‌کننده ولایت است، افزود: با این انقلاب بود که ولایت‌فقیه به عنوان پرتویی از ولایت ائمه(ع) در این دنیای ظلمانی، چراغ دین را روشن کرد. همه دشمنی‌ها به این دلیل است که این انقلاب، حاکمیت دین و پیامبر(ص) را وارد سیاست و حکومت کرده و همین تفاوت بنیادی با غرب، انقلاب اسلامی را متمایز می‌کند.
امکانات آستان قدس رضوی باید در خدمت انقلاب باشد
وی تأکید کرد: بر این اساس، در منظومه و مجموعه امکانات کشور باید آستان قدس رضوی به معنای تام کلمه در خدمت انقلاب و انقلاب در خدمت آستان باشد چرا که این دو مفهوم جدایی‌ناپذیرند، از این رو ما خرسندیم که در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» با همت عزیزان، بخش کوچکی از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی در خدمت تحقق شعار سال قرار گرفت‌.
آستان قدس رضوی؛ بزرگترین ظرفیت فرهنگی دینی پس از انقلاب
حدادعادل با اشاره به اینکه در طی سال‌های پس از انقلاب هیچ ظرفیت فرهنگی دینی مردمی بالاتر از ظرفیت آستان وجود نداشته است، ابراز کرد: همواره معتقدم باید به گونه‌ای رفتار و برنامه‌ریزی کنیم که این ۲۷ میلیون زائری که هر ساله به مشهد می‌آیند، به عنوان یک مسلمان بهتر از لحاظ خدمت به دین، کشور و انقلاب از مشهد خارج شوند. با این نگاه، برپایی این نمایشگاه، یک آموزش بود.
وی یادآور شد: از روز اول پیروزی انقلاب، دشمنان قصد براندازی آن را داشتند. جنگ تحمیلی را نیز با تصور براندازی و نابودی انقلاب به راه انداختند و هنگامی که خود را در این عرصه ناکام دیدند به سراغ برنامه‌های دیگر رفتند، از این رو امروز در پی جنگ اقتصادی علیه ما هستند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بیان اینکه دشمن از فضای مجازی برای مقابله فرهنگی و رخنه در ایمان نسل جوان استفاده می‌کند، افزود: از سوی دیگر می‌خواهد با فشار فرهنگی، اقتصاد ما را از کار انداخته و فقر، بیماری و اعتیاد افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه برنامه دشمن این است تا از طریق جنگ نرم، مردم را متمایل به مصرف کالای غربی کرده و این سرمایه مردمی را از انقلاب بگیرد تا در مقابل نظام بایستند، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز به همین منظور، طی سال‌های اخیر مدام از اقتصاد سخن می‌گویند.
سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی؛ بیشترین دغدغه رهبری
حدادعادل با بیان اینکه تاکنون مشاهده نکرده‌ام رهبر انقلاب در هیچ امری به اندازه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی سفارش کرده و دغدغه داشته باشند، ابراز کرد: شاید عنوان «اقدام و عمل» هم که امسال به آن اضافه کردند به همین منظور بود، لذا نمایشگاه «مهر درخشان» را بدین جهت که از جنس اقدام و عمل بود، مهم می‌دانم.
وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه «مهر درخشان»، یک الگوسازی و فرهنگسازی بود، تصریح کرد: برپایی این نمایشگاه، موجب شد تا از حضور زوار و فضای مرده‌ای که در زیر این خیابان بود، به بهترین نحو ممکن بهره‌گیری شده و پانصدهزار نفر از آن بازدید کنند.
ترویج شعار «خانواده ایرانی، کالای ایرانی»
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تأکید بر ادامه این مسیر، متذکر شد: برگزاری آیین اختتامیه به معنای پایان این حرکت نیست بلکه به معنای تأیید کار و تجدیدپیمان با رهبری در آینده است و باید شعار «خانواده ایرانی، کالای ایرانی» ترویج داده شود.
وی یادآور شد: هماهنگونه که در مسابقات المپیک، مردم برای موفقیت و کسب مدال ورزشکاران خوشحال می‌شوند، در این عرصه نیز باید عشق و عرق مردم به وطن را قدر دانسته و مدیریت کنیم تا تولیدکننده تقویت و مصرف‌کننده هدایت شود. باید جلوی ورود قاچاق را گرفته، نظارت و متخلفان را مجازات کنیم.
گفتن «جنس ایرانی به درد نمی‌خورد»؛ اهانت به ملت ایران
حدادعادل بیان کرد: باید بازار عرضه درست کنیم و صدا و سیما فکر نکند همچون سال‌های گذشته اگر تبلیغ کالای ایرانی را بکند، پولش را نمی‌تواند بگیرد، متأسفانه کار از این کارها گذشته و اگر تلاش نکنیم دشمن موفق می‌شود. همه نهادها، تمام امکانات خود را پشت تولید ملی بیاورند و کسی نگوید جنس ایرانی به درد نمی‌خورد. اینطور نیست و این سخن، اهانت به ملت ایران است.
وی افزود: جنس ایرانی، ممکن است در برخی جاها به پای جنس خارجی نرسد اما راهش نخریدن نیست، قدری تأمل و حمایت لازم است تا پیشرفت کند و به حد مطلوب برسد. البته تولیدکننده‌ها نیز باید نهایت تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند.
عدم استفاده از الفاظ خارجی در تبلیغ کالاهای ایرانی
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین عدم استفاده از الفاظ خارجی در تبلیغ کالاهای ایرانی را ضرری دانسته و عنوان کرد: بر روی در و دیوار بازارهای عرضه کالای ایرانی از الفاظ خارجی استفاده نکنید چرا که حفظ زبان فارسی از دیگر حساسیت‌ها و منویات رهبر انقلاب به شمار می‌رود.
مشهد باید مرکز گسترده فروش کالای داخلی باشد
وی با تأکید بر اینکه همه جای ایران باید به اقتصاد مقاومتی کمک کند، بیان کرد: مشهد مقدس نیز با ۲۷ میلیون زائر در سال باید مرکز و میدان گسترده فروش کالای داخلی باشد نه اینکه به بازار فروش کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند، تبدیل و پول زائران متدین به جیب دشمنان ریخته شود.
حدادعادل یادآور شد: در همین سال‌هایی که اقتصاد ما را تحریم کرده بودند که البته هنوز هم این تحریم ادامه دارد و اینکه صرفا روابط بانکی درست شود، قابل پذیرش نیست، هر برنامه‌ای که در جهت مقابله با تحریم در کشور اجرا می‌شد، تقبیح می کردند و در مقابل در شبکه‌هایشان به تبلیغ کالاهای خود می‌پرداختند.
وی همچنین گفت: وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرده بود که شرط همکاری ما با ایران به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است. یعنی انتظار دارند که ملت انقلابی ایران که از روز اول شعارش دفاع از فلسطین بوده، دست از آرمان خود برداشته و بر ماهیت این رژیم کودک‌کش جعلی صحه بگذارد.
عضو مجمع تشخیص مصلح نظام در پایان تأکید کرد: باید بر سر آرمان‌های خود بایستیم و بدانیم در این کشور با این پهناوری، هوش بالا و تدین مردمی که جنگ را اداره و انقلاب را به پیروزی رساندند، اقتصاد مقاومتی هم می‌تواند نتیجه‌بخش باشد و جلوی توطئه‌ها را بگیرد.
captcha