90 درصد زکات خراسان رضوی برای کمک به محرومان هزینه شده است
کد خبر: 3542693
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸

90 درصد زکات خراسان رضوی برای کمک به محرومان هزینه شده است

گروه اجتماعی: رئیس اداره امور اجرایی زکات خراسان رضوی در جلسه شورای زکات شهرستان گناباد، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۰ میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در سطح استان خراسان رضوی جمع‌آوری شده است که ۹۰ درصد آن مربوط به کمک به محرومان بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی رئیس اداره امور اجرایی زکات خراسان رضوی، سه‌شنبه 11 آبان‌ماه در جلسه شورای زکات شهرستان گناباد که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۰ میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در سطح استان خراسان رضوی جمع‌آوری شده است که ۹۰ درصد آن مربوط به کمک به محرومان بوده است.
وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به محرومان در راستای توانمندسازی آن‌ها و کاهش تعداد محرومان تحت پوشش مراکز خیریه انجام می‌شود، اظهار کرد: بازدید حضوری مسئولان از خانواده‌های محرومان سبب آگاهی از وضعیت زندگی آن‌ها و کمک‌رسانی بیشتر می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی برنامه کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در جمع‌آوری زکات را، توجه ویژه به محرومیت‌زدایی عنوان و ابراز کرد: فعالیت در حوزه فریضه زکات تنها محدود به شورای زکات و کمیته امداد نیست و همه مردم لازم است در عمل کردن به این واجب الهی کوشا باشند.
احیای زکات موجب حل مشکل نیازمندان جامعه می‌شود
حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد هم در این جلسه بر ضرورت احیای فریضه زکات در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر زکات به صورت کامل در جامعه اسلامی احیاء شود، مشکلات و نیازهای افراد محروم برطرف و جامعه از نیازمندان خالی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم، در کنار پرداختن به نماز، به مسئله زکات هم توجه و تاکید شده است، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های مردم و مبلغان دینی، فرهنگ اقامه نماز در سطح جامعه نهادینه شده است و باید این فرهنگ‌سازی در حوزه زکات نیز انجام شود.
captcha