برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مسیر زائران پیاده امام رضا(ع)
کد خبر: 3545620
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مسیر زائران پیاده امام رضا(ع)

گروه اجتماعی: مسئول روابط عمومی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حرم رضوی اظهار کرد: بیمارستان‌های صحرایی به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب به زائران پیاده امام رضا(ع) در مسیر حرکت این زائران در دهه آخر صفر برپا می‌شود.

حسین رضایی، مسئول روابط عمومی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حرم رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: در بخش رفاهی 270 موکب خدمت‌رسانی در شش محور ورودی به مشهد طراحی شده که امکان افزایش این موکب‌ها براساس جمعیت زائران وجود دارد.
وی افزود: از جمله خدماتی که در موکب‌ها به زائران پیاده ارائه می‌شود، می‌توان به پذیرایی میان وعده،‌ سرویس بهداشتی، درمان، اسکان و حمام اشاره کرد.
وی عنوان کرد: جدول خدمت‌رسانی موکب‌ها در همایشی که برای آن‌ها برگزار شد، به مدیران مسیر نیشابور و تربت‌حیدریه اهدا شد تا برای دریافت خدمات با مشکلی مواجه نشویم، علاوه بر این بسیج نیز اعلام آمادگی کرده تا در هر جایی که لازم است پایگاه خدمت‌رسانی احداث کند.
وی افزود: با توجه به موج استقبال زائران، مدیریت جاده‌ای ما کار جدیدی انجام داده است و بعضی از جاده‌ها مثل جاده نیشابور را با راهنما مشخص کرده تا زائران هنگام تردد در این مسیر دچار سردرگمی نشوند.
مسئول روابط عمومی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده با بیان اینکه در حوزه خدمات فرهنگی نیز سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری٬ حوزه علمیه، بعثه رهبری در سازمان حج و زیارت و اوقاف ارائه خدمت می‌کنند، تصریح کرد: مستقر کردن روحانی در بین کاروان‌ها و بررسی اشعار مداحان از جمله خدمات فرهنگی است که برای زائران در نظر گرفته شده است.
رضایی همچنین از برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مسیر زائران پیاده دهه آخر ماه صفر به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب به آن‌ها خبر داد و افزود: در بخش درمانی نیز بیمارستان‌های خیریه ما یک فایل خدمت جاده‌ای برای ما باز کردند که هلال‌احمر از همه بیشتر پای کار آمده و با برپایی بیمارستان سیار و تجهیز ۲۰ دستگاه آمبولانس برای سلامتی زائران تلاش می‌کنند.
رضایی گفت: بیمارستان جاده‌ای سپاه در مسیر گلبهار و بیمارستان هلال‌ احمر در مسیر نیشابور نیز ارایه خدمت خواهند کرد تا زائران طی مسیر اگر با مشکلی مواجه شدند به بیمارستان مراجعه کنند.
captcha