مشارکت دانشجویان و طلاب در توسعه فناوری٬ سبب تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود
کد خبر: 3552150
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲

مشارکت دانشجویان و طلاب در توسعه فناوری٬ سبب تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود

گروه معارف: استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: مشارکت دانش‌آموزان٬ دانشجویان و طلاب٬ در رشد و توسعه علم و فناوری٬ سبب تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، شامگاه گذشته، 17 آذرماه در مراسم اختتامیه هفتمین نمایشگاه پژوهش و فناوری که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد٬ گفت: مشارکت دانش‌آموزان٬ دانشجویان و طلاب٬ در توسعه علم و فناوری٬ سبب تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد شد و اگر گفته می‌شود؛ اقتدار ملی حاصل اقتدار علمی جامعه است٬ باید گفت اقتدار علمی هم حاصل کار پژوهشی جوانان و پژوهشگران استان است.
وی ادامه داد: مشارکت جوانان ما در مباحث پژوهشی به صورت پژوهش‌های مسئله محور می‌تواند به ما در ایجاد گفتمان و تفکر اقتصاد مقاومتی کمک کند و توسعه علم و فناوری استان با باور داشتن به ظرفیت‌های داخلی و پشتکار پژوهشگران ما و همچنین ارتباط خوب بین مراکز علمی با جامعه امکان‌پذیر است.
سرعت رشد مناسب علم در خراسان و فاصله داشتن با اهداف
رشیدیان اضافه کرد: توسعه علم و فناوری در استان خراسان رضوی سرعت خوبی دارد اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم اما با داشتن جوانان خوش‌فکر و اساتید دلسوز که زکات علم خود را در اختیار جامعه قرار می‌دهند می‌توان به تحقق اهداف مطلوب امید داشت.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اگر برای پیشبرد اهداف پژوهشی منتظر بودجه‌های دولتی بمانیم، پژوهش‌های ما پشت درهای بسته باقی خواهد ماند٬ اظهار کرد: باید به پژوهش اقتصادی و ظرفیت‌های پژوهش تجاری توجه کنیم و در کنار آن بخش خصوصی هم باید توجه ویژه‌ای به بخش پژوهشی داشته باشد زیرا با این کار می‌تواند٬ بهره‌وری و اقتصادی کردن طرح‌های توسعه را رقم بزند.
وقف علم و فناوری کار مبارکی است
وی با اشاره به برگزاری همایش وقف علم و فناوری در استان خراسان رضوی بیان کرد: کار بزرگی را اوقاف در حوزه علم و وفناوری رقم زد و این کار مبارکی است که وقف را از انحصار تعداد اندکی از خوبان جامعه خارج کرده و هرکسی با هر میزان از توانمندی می‌تواند برای این نهضت مبارک که همان راه حمایت از اقتصاد مقاومتی است٬ سهمی داشته باشد تا بتوانیم از نهضت وقف در توسعه علم و فناوری حمایت و از نتایج آن استفاده کنیم.
استفاده از ظرفیت پژوهشی استان در بستر مشهد2017
رشیدیان با اشاره به رویداد مشهد2017 اظهار کرد: امیدواریم با تلاش پژوهشگران در آستانه این رویداد بزرگ و داشتن تجربه کار پژوهشی در نمایشگاه پژوهش، همایش‌ها و کنفرانس‌های پژوهشی بتوانیم نمایشگاه و هفته پژوهش را با محوریت مشهد در سطح کشورهای اسلامی برگزار کنیم و از ظرفیت حوزوی، دانشگاهی و سابقه تمدن اسلامی خود در این بستر استفاده کنیم.
یادآور می‌شود، نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی همزمان با نزدیک شدن به هفته پژوهش و با حضور مراکز علمی٬ حوزوی و دانشگاهی، بخش صنعت و کشاورزی و همچنین دستگاه‌های اجرایی از 14 تا 17 آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

captcha