مشهد می‌تواند در ایجاد وحدت بین جهان اسلام نقش مؤثری ایفا کند
کد خبر: 3558743
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
استاندار خراسان رضوی:

مشهد می‌تواند در ایجاد وحدت بین جهان اسلام نقش مؤثری ایفا کند

گروه فرهنگی: استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد می‌تواند در ایجاد همدلی و وحدت در جهان اسلام نقش مؤثری ایفا کند، گفت: ما باید در سال 2017، فرهنگ رضوی را با مرجعیت مشهد و دین، در تمامی کشورهای اسلامی گسترش دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی صبح امروز، 13 دی ماه در مراسم آغازین مشهد 2017 که در حرم رضوی برگزار شد، با بیان اینکه مشهد دارای ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و ادبی بسیار زیادی است، گفت: این ظرفیت‌ها می‌تواند در ایجاد همدلی و وحدت در جهان اسلام نقش مؤثری ایفا کند.
وی تصریح کرد: متأسفانه هم اکنون در بسیاری از کشورهای اسلامی، اختلافات زیادی وجود دارد که امیدواریم به برکت فرهنگ رضوی، گفت‌و‌گو و همدلی جایگزین اختلافات شود.
وی یادآور شد: مشهد بزرگان زیادی را تربیت کرده که آثارشان همچنان باقی است، از جمله این بزرگان می‌توان به وجود رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که فرزند این خطه و افتخار ما هستند.
رشیدیان تأکید کرد: ما باید در سال 2017، فرهنگ رضوی را با مرجعیت مشهد و دین، در تمامی کشورهای اسلامی گسترش دهیم.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بنده به نوبه خود و با توجه به شروع سال 2017 این فرصت تاریخی را برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی این مضجع نورانی غنیمت می‌شمارم، گفت: خدای متعال را شاکرم که توفیق خدمت به مضجع شریف امام رضا(ع) را به بنده اعطا فرمود.
در ادامه سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد نیز ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق، اظهار کرد: خوشحالم که مشهد به خصوص مضجع عالم آل محمد(ع)، ظرفیت این را دارد که به عنوان پایگاه ورود و عبور قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی، اسلام ناب را همان طوری که رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپا فرمودند، محقق کند.
مرتضوی با بیان اینکه مشهد و مضجع منور امام رضا(ع) از دیرباز پایگاه فرهنگی جهان اسلام بوده است، گفت: امیدوارم این نامگذاری توأم با کلام رهبر معظم انقلاب که فرمودند این انقلاب بی نام خمینی(ره) در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست، بتواند جهانیان را به اسلام‌ناب و کلام اهل بیت رهنمود سازد.
همچنین سیدمرتضی بختیاری، قائم مقام آستان قدس رضوی در ادامه عنوان کرد: حداکثر استفاده در طول سال 2017 که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده، بهره‌مندی از فیوضات امام رضا(ع) و اندیشه نورانی این حضرت است.
captcha